ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کپی چینی فورد F-150 به نام فوتون دا جیانگ جون معرفی شد

در سال‌های اخیر صنعت خودروی چین پیشرفت شگرفی داشته و خودروسازان داخلی این کشور توانسته‌اند به واسطه همکاری با کمپانی‌های مطرح بین‌المللی و جذب طراحان برجسته، فاصله خود با برندهای بزرگ را کاهش دهند. اگرچه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

در سال‌های اخیر صنعت خودروی چین پیشرفت شگرفی داشته و خودروسازان داخلی این کشور توانسته‌اند به واسطه همکاری با کمپانی‌های مطرح بین‌المللی و جذب طراحان برجسته، فاصله خود با برندهای بزرگ را کاهش دهند. اگرچه هنوز این فاصله معنادار است، اما با توجه به شتاب بالا، به احتمال فراوان در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن آن خواهیم بود.

تا همین یک دهه پیش، اکثر خودروسازان چینی به تولید کپی‌های زشت و ناشیانه از مدل‌های پرفروش و معروف جهان مشغول بودند، ولی چنانچه نگاهی به محصولات اخیرشان داشته باشید، خواهید دید آنها به دنبال ایجاد شخصیت و هویتی مستقل هستند.

با وجود تلاش خودروسازان چینی برای هویت‌سازی، ظاهرا برخی از آنها نمی‌توانند از کپی‌کاری دل بکنند و هر از گاهی با رونمایی از یک مدل کپی‌شده خبرساز می‌شوند. جدیدترین مورد این‌چنینی به شرکت فوتون و پیکاپ دا جیانگ جون (Da Jiang Jun) مربوط می‌شود.

فوتون دا جیانگ جون

دا جیانگ جون در زبان چینی به معنای ژنرال بزرگ است. اگر لوگوی فوتون روی جلوپنجره این پیکاپ چینی نقش نبسته نبود، بی‌شک شما هم آن را با فورد F-150 رپتور اشتباه می‌گرفتید!

میزبان شباهت فوتون دا جیانگ جون و فورد F-150 رپتور به قدری زیاد است که شاید کار به دادگاه بکشد!

با آنکه پیکاپ جدید چینی‌ها شبیه F-150 رپتور طراحی شده است، اما از نظر ابعاد مشخصاتی همانند فورد رنجر دارد. چراغ‌های اصلی این پیکاپ گویی دقیقا همان نمونه‌های به کار رفته در فورد F-150 رپتور هستند. تصاویر فعلی از دا جیانگ جون محدودند، ولی با کمی دقت می‌توان نتیجه گرفت در نمای جانبی هم طراحان فوتون، F-150 رپتور را الگو قرار داده‌اند.

فوتون دا جیانگ جون

همانطور که قابل حدس بود، اصلی‌ترین تفاوت فوتون دا جیانگ جون و فورد F-150 رپتور با مباحث فنی و پیشرانه در ارتباط است. شاید بدانید نیروبخش F-150 رپتور یک موتور 3.5 لیتری توئین توربو است که توانایی تولید حدود 450 اسب بخار قدرت را دارد. این در حالی است که دا جیانگ جون با یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و دو موتور دیزلی 2 و 2.5 لیتری قابل انتخاب است. پیش‌بینی می‌شود قدرت موتور بنزینی تقریبا 240 اسب بخار باشد.

فوتون دا جیانگ جون

فوتون وظیفه انتقال قدرت در پیکاپ جنجالی خود را به گیربکس هشت سرعته خودکار ZF سپرده است. هنوز مشخص نیست که آیا چرخ‌های هر دو محور از نیروی موتور بهره‌مند می‌شوند یا خیر.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فوتون دا جیانگ جون 26 سپتامبر (پنجم مهر) در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر باید تا آن موقع منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    کپی چینیش هم هزار برابر بهتر از تولیدات داخله و آرزوی همه ماهاست

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

      با کمال تاسف همینطوره. متاسفانه سطح استانداردهای ما ایرانی ها به شکل خطرناک و توهین آمیزی پایین اومده

    • آریا
      آریا | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

      تولید داخلی ماهم بخش اعظمش چینیه برای همین هم اشغاله

مطالب پیشنهادی