ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین با رونمایی از لیست سیاه شرکت‌های آمریکایی را به تحریم تهدید کرد

دولت چین همزمان با تلاش آمریکا برای ممنوعیت وی‌چت، تیک تاک و دیگر شرکت‌های فناوری چینی، از لیست سیاه این کشور برای تحریم شرکت‌های خارجی رونمایی کرد. وزارت بازرگانی چین با لیست تحریمی جدید این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

دولت چین همزمان با تلاش آمریکا برای ممنوعیت وی‌چت، تیک تاک و دیگر شرکت‌های فناوری چینی، از لیست سیاه این کشور برای تحریم شرکت‌های خارجی رونمایی کرد.

وزارت بازرگانی چین با لیست تحریمی جدید این کشور تحت عنوان «اشخاص و شرکت‌های غیر قابل اعتماد» در پی تلافی تحریم وی چت، تیک تاک و دیگر شرکت‌های فناوری چینی توسط آمریکا است.

چین نخستین بار سال ۲۰۱۹ پس از آنکه دولت آمریکا اعلام کرد هواوی را در لیست تحریم‌ها قرار می‌دهد از تهیه لیست مشابه خبر داد. قرارگیری شرکت‌ها یا اشخاص در این لیست تبعاتی همچون محدودیت یا ممنوعیت تجارت با شرکت‌های چینی، سرمایه گذاری در چین و محدودیت در صدور ویزا یا کار در این کشور را به دنبال دارد.

وزارت بازرگانی چین می‌گوید با انتشار لیست یاد شده به دنبال هدف قرار دادن کشور یا شرکت خاصی نیست، اما تحلیلگران آمریکایی می‌گویند چین احتمالاً در روزهای آتی حداقل نام یک شرکت آمریکایی را به این لیست اضافه خواهد کرد.

برخی از کارشناسان آمریکایی می‌گویند چین احتمالا محصولاتی را تحریم خواهد کرد که در چین نمونه بومی آنها وجود دارد تا از مختل شدن واردات محصولاتی که صنعت فناوری چین به آنها نیاز دارد جلوگیری شود. چین ممکن است شرکت‌های آمریکایی از جمله سیسکو، دل، HP، لاکهید مارتین و Collins Aerospace که در فروش تسلیحات نظامی به تایوان با دولت آمریکا همکاری می‌کنند را هدف قرار دهد.

از دیگر شرکت‌هایی که ممکن است دولت چین آنها را در لیست تحریم قرار دهد می‌توان به اپل، مایکروسافت، کوالکام، اینتل، AMD و بوئینگ که به تایوان هلیکوپتر نظامی «آپاچی» می‌فروشد اشاره کرد. در ادامه گزارش آمده که به دلیل نقش بزرگ بوئینگ در صنعت هوانوردی چین و اهمیت این شرکت در آمریکا، دولت چین برای تحریم کردن آن بسیار احتیاط خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱ مهر ۱۳۹۹

    دمش گرم ،، همه ی کشورها باید با زورگویی و تحریم و انحصار طلبی مقابله کنن ، تا کشوری مثل آمریکا یادش باشه هم دوره اش تموم شده هم دوره زمونه عوض شده ،،، با قلدری کار به جایی نمیرسه ،، جای تاسفه که کشوری مثل آمریکا که همه همیشه در فکرش بودن نشون داد کشوری بی قانون و فاقد دموکراسیه ،، فقط منفعت طلب و زورگوئه ،، به هیچ کشور و مردمی هم وفادار نیست به نفعش نباشه تحریم ،،، امیدوارم دنیا زودتر به یک ثبات درست و حسابی برسه که همه با هم متحد بشن نه بر علیه هم ،،، آفریده نشدیم که به هم زور بگیم ،،، آفریده شدیم تا این مدتی که داریم در دنیا زندگی میکنیم در صلح از زندگی لذت ببریم ، به امید روزهای بهتر

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱ مهر ۱۳۹۹

      سلطان زورگویان و انحصارطلبان عالم ایران و چین و روسیه هستن. همین اربابت چین ارتباط مردم خودش رو با دنیا کاملا قطع کرده و سیستم اعتباردهی اجتماعیش تو دنیا لنگه نداره و مسلمان های خودش رو نابارور میکنه اونوقت از صلح و ایستادگی در برابر زورگویی آمریکا حرف میزنی مرد حسابی؟ داری کجا زندگی میکنی؟ نکنه تو سوییس یا نروژ هستی

      • آریا
        آریا | ۱ مهر ۱۳۹۹

        ولشون کن
        اینها به خاطر تحقیرهای پیاپی ای هست که تو این سال ها شدن .حالا یه چین فرزتی پیدا شده که به امریکا تونسته بگه بالاچشمت ابروعه . اینها عقده های فرو خورده شون فوران کرده ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی