ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایلان ماسک: فناوری باتری تسلا تا سال ۲۰۲۲ به تولید انبوه نمی‌رسد

ایلان ماسک اعلام کرده فناوری باتری جدید تسلا تا سال ۲۰۲۲ آماده تولید انبوه نخواهد شد و این کمپانی همچنان به خرید باتری از شرکت‌های دیگر ادامه می‌دهد. طبق گفته ایلان ماسک در توییتر، فناوری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ایلان ماسک اعلام کرده فناوری باتری جدید تسلا تا سال ۲۰۲۲ آماده تولید انبوه نخواهد شد و این کمپانی همچنان به خرید باتری از شرکت‌های دیگر ادامه می‌دهد.

طبق گفته ایلان ماسک در توییتر، فناوری جدید باتری تسلا که در رویداد «Battery Day» این کمپانی معرفی می‌شود، یک نمونه اولیه خواهد بود و امکان استفاده سریع از آن در خودروهای تولید انبوه تسلا مانند مدل ۳ و مدل Y وجود نخواهد داشت، با این حال در بلندمدت روی محصولات این کمپانی تاثیر می‌گذارد.

مدیرعامل تسلا اعلام کرده تولید انبوه فناوری جدید بسیار دشوار خواهد بود و به این موضوع اشاره کرده که ساخت ماشینی که آن را تولید کند، از تولید باتری دشوارتر است.

ماسک در گفته‌های خود از ادامه خرید باتری از شرکت‌های دیگر خبر داده است. در حالی که تسلا به دنبال ساخت باتری در سال‌های آینده است، خرید باتری از کمپانی‌های دیگر را متوقف نخواهد کرد:

«ما به دنبال افزایش و نه کاهش خرید باتری از کمپانی‌هایی دیگر مانند پاناسونیک، ال جی و CATL هستیم. با وجود افزایش خرید و تامین باتری با بالاترین سرعت ممکن، همچنان در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن با کمبود شدید باتری روبه‌رو خواهیم شد، بلکه خودمان دست به کار شویم.»

تسلا مدل ۳

این اولین باری نیست که ایلان ماسک از کمبود باتری حرف می‌زند و در سال ۲۰۱۸ نیز از تاثیر کمبود سلول‌های باتری پاناسونیک روی تسلا خبر داده بود که تولید محبوبترین خودروی الکتریکی جهان یعنی مدل ۳ را با محدودیت مواجه کرد.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره فناوری باتری جدید تسلا در رویداد «Battery Day» وجود دارد. طبق افشاگری‌ها، پتنت‌ها، تحقیقات و البته توییت‌های ایلان ماسک، این فناوری جدید ظرفیت بالاتری نسبت به سلول‌های شرکت‌های دیگر خواهد داشت و با هزینه پایین‌تری می‌توان آن را تولید کرد.

انتظار می‌رود استفاده از فناوری باتری جدید در محصولات این کمپانی باعث کاهش قیمت آن‌ها شود و یکی از نگرانی‌های خریداران یعنی عمر نه چندان بالای آن‌ها را برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ مهر ۱۳۹۹

    معلوم نیست باز تو بولیوی چه اتفاقی افتاده یا برنامه ریخته تو کدوم کشور کودتا کنه

    • michael
      michael | ۱ مهر ۱۳۹۹

      وات؟؟؟؟

    • michael
      michael | ۱ مهر ۱۳۹۹

      what???

    • elias
      elias | ۲ مهر ۱۳۹۹

      ماجرای این بولیوی چیه؟

مطالب پیشنهادی