ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین احتمالا قرارداد تیک تاک با اوراکل و والمارت را تایید نمی‌کند

در حالی که رئیس جمهور آمریکا به تازگی قرارداد تیک تاک با اوراکل و والمارت را تایید کرده، به نظر می‌رسد دولت پکن علاقه‌ای به این کار ندارد. از چندین ماه پیش دولت ترامپ پلتفرم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

در حالی که رئیس جمهور آمریکا به تازگی قرارداد تیک تاک با اوراکل و والمارت را تایید کرده، به نظر می‌رسد دولت پکن علاقه‌ای به این کار ندارد.

از چندین ماه پیش دولت ترامپ پلتفرم اشتراک ویدیو تیک تاک را تهدید به ممنوعیت در ایالات متحده آمریکا کرد و حالا پس از مذاکرات با شرکت‌های مختلف، این پلتفرم تصمیم گرفته یک شرکت جدید به نام «TikTok Global» در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند که کمپانی‌های آمریکایی والمارت و اوراکل در آن سهم خواهند داشت.

در حالی که مقامات آمریکایی به سهم بالای این دو شرکت در کمپانی جدید اشاره می‌کنند، «بایت دنس» اعلام کرده که سهامدار اصلی TikTok Global خواهد بود و سهم آن به ۸۰ درصد می‌رسد. این کمپانی همچنین قصد دارد تیک تاک را ۶۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری کند.

طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد این قرارداد مورد تایید دولت پکن قرار نمی‌گیرد. نسخه انگلیسی یکی از روزنامه‌های چینی به نام «Global Times» نوشته:

«کاملا مشخص است که این شرایط سبک قلدری و زورگویی واشنگتن را نشان می‌دهد. آن‌ها به امنیت ملی، منافع و موقعیت چین آسیب می‌زنند. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی ایالات متحده آمریکا، این معامله ناعادلانه بوده و خواسته‌های نامعقول واشنگتن را برآورد می‌کند. باور این موضوع که پکن چنین توافقنامه‌ای را تایید کند، سخت است.»

روزنامه Global Times توسط «People Daily»، روزنامه رسمی حزب کمونیست چین منتشر می‌شود، اما برخلاف روزنامه مادر از طرف مقام‌های حکومتی صحبت نمی‌کند. تا به امروز دولت چین اظهارنظر مستقیمی درباره جزئیات معامله نکرده، اگرچه وزارت امور خارجه چندین بار از فراهم کردن فضای عادلانه برای شرکت‌های خارجی از سوی ایالات متحده آمریکا سخن گفته است.

قرارداد تیک تاک با والمارت و اوراکل باید توسط رگولاتورها در ایالات متحده آمریکا و چین تایید شود. وزارت بازرگانی چین اواخر ماه گذشته میلادی در لیست کنترل صادرات فناوری تجدیدنظر کرد که به اعتقاد کارشناسان، باعث نظارت روی هرگونه معامله با تیک تاک می‌شود. باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده دولت پکن چه واکنشی نسبت به این قرارداد از خود نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saman_
    saman_ | ۱ مهر ۱۳۹۹

    جنگ سرد از موشک و هواپیما رسیده به اپیکیشن اشتراک ویدیو?

  • Milad
    Milad | ۱ مهر ۱۳۹۹

    بخدا نصب نمیکنم?

مطالب پیشنهادی