ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی اپل واچ سری ۶ باتری و موتور ﺗﭙﺘﯿﮏ بزرگتر را آشکار می‌کند

اپل چند روز پیش از جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE رونمایی کرد و حالا شاهد کالبدشکافی اپل واچ سری ۶ از سوی iFixit هستیم. در کالبدشکافی iFixit قطعات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

اپل چند روز پیش از جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE رونمایی کرد و حالا شاهد کالبدشکافی اپل واچ سری ۶ از سوی iFixit هستیم.

در کالبدشکافی iFixit قطعات داخلی جدیدترین ساعت هوشمند اپل مانند سنسورهای جدید آن برای ردیابی اکسیژن خون به چشم می‌خورند. در این میان یکی از سخت افزارهای اصلی موجود در نسل‌های قبلی از اپل واچ سری ۶ حذف شده که مربوط به فناوری «فورس تاچ» می‌شود.

کالبدشکافی اپل واچ سری ۶

فورس تاچ به نمایشگر اپل واچ اجازه می‌دهد که میزان فشار اعمال شده را تشخیص دهد و از زمان عرضه اولین مدل آن در سال ۲۰۱۵ شاهد استفاده از چنین فناوری در ساعت‌‌های هوشمند اپل بوده‌ایم. با این حال در جدیدترین نسخه WatchOS یعنی WatchOS 7، فورس تاچ از مدل‌های قبلی حذف می‌شود که دلیل آن عدم وجود چنین فناوری در اپل واچ سری ۶ است.

اپل از سال ۲۰۱۵ و با معرفی گوشی‌های سری آیفون 6s فناوری مشابهی به نام «تاچ سه بعدی» را وارد گوشی‌های هوشمند خود کرد که البته پس از چند سال شاهد حذف آن از گوشی‌های آیفون و جایگزینی آن با «هپتیک تاچ» در سال ۲۰۱۸ بودیم.

کالبدشکافی اپل واچ سری ۶ از باتری بزرگتر نسبت به نسل قبلی خبر می‌دهد و همچنین ابعاد «Taptic Engine»‌ نیز بزرگتر از گذشته شده است. طبق گفته iFixit، حجم باتری مدل ۴۴ میلی‌متری اپل واچ سری ۶ افزایشی ۳.۵ درصدی را تجربه کرده که این رقم در مدل ۴۰ میلی‌متری به ۸.۵ درصد می‌رسد.

با وجود افزایش ظرفیت باتری، اپل همچنان به شارژدهی ۱۸ ساعته آن‌ها مشابه با اپل واچ سری ۵ اشاره می‌کند که یکی از دلایل آن‌، استفاده از نمایشگر با روشنایی بالاتر در جدیدترین ساعت‌های هوشمند این غول فناوری آمریکایی است.

اپل واچ سری ۶ در زمینه تعمیرپذیری عملکرد قابل قبولی دارد و iFixit به آن امتیاز ۶ از ۱۰ داده است. به گفته این مرجع، تعویض نمایشگر این ساعت هوشمند سخت اما امکان‌پذیر است و به راحتی می‌توان باتری را تعویض کرد. با وجود این موارد، کابل‌های متصل به چیپ S6 می‌توانند برای افراد دردساز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی