ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اطلاعات فنی ب ام و M3 و M4 رسما منتشر شد؛ زشت ترین BMW تاریخ

نسل جدید بی ام و M3 و M4 مدل سال 2021 در اینستاگرام پیش از رونمایی رسمی منتشر شد. در حال حاضر می‌دانیم که هر دو خودرو از موتور 3 لیتری تویین توربو 6 سیلند ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

نسل جدید بی ام و M3 و M4 مدل سال 2021 در اینستاگرام پیش از رونمایی رسمی منتشر شد. در حال حاضر می‌دانیم که هر دو خودرو از موتور 3 لیتری تویین توربو 6 سیلند خطی نیرو می‌گیرند و توانایی تولید 479 اسب بخار و 600 نیوتن متر در مدل پایه و 503 اسب بخار در مدل کامپتیشن را دارند.

چاین موتور که با کد S58 خوانده می‌شود پیش از این در دو مدل شاسی بلند این شرکت یعنی X3M و X4M استفاده شده بود و به نوعی موتور تکامل یافته نسل قبلی بی ام و M3 و M4 یعنی S55 است. همچنین هر دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک تورک کانورتر برای این دو مدل قابل انتخاب است.

نکته جالب توجه دیگر تولید مدل واگن(استیشن) بی ام و M3 است. پیش از این در نسل قبلی M3 و M4 تنها شاهد عرضه سه مدل «چهاردرب، کوپه و کانورتیبل بودیم».

یکی از دلایل این کار رشد تقاضا از سمت خودرو دوستان برای واگن‌های پرقدرت است. با این وجود به نظر نمی‌رسد که با این ظاهر بحث بر انگیز نسل جدید M3 و M4 با استقبال هواداران و دوست داران این خودرو رو به رو شود.

جلو پنجره عمودی با خطوط گریل افقی چیزی نیست که هواداران برای آن لحظه شماری کنند، به نوعی به نظر می رسد که با جنجالی ترین یا به عبارت دیگر زشت ترین ب ام و تاریخ طرف هستیم.

در مدل M4 نیز شاهد استفاده از فرم سقف و بدنه برادر بزرگتر آن یعنی M8 هستیم که خود شباهت بی‌مانندی با نسل فعلی فورد موستانگ دارد و می‌توان اینطور بیان کرد که بی ام و M4 دومین محصول شرکت بی ام و با ظاهری مشابه با فورد موستانگ به شمار می‌رود.

بر روی کاپوت خودرو نیز دو خروجی هوا در امتداد جلو پنجره عظیم الجثه کار شده است و بر روی درب صندوق نیز یک اسپویلر باریک و ظریف فیبرکربنی قرار گرفته است. چرخ‌های ستاره‌ای با طراحی جدید و استفاده از تریم جدید با رنگ آمیزی متفاوت از دیگر نکات جدید و جذابی است که می‌توان از تصاویر منتشر شده استنباط کرد.

در ابتدا تنها مدل محور متحرک عقب هر دو خودرو با جعبه دنده دستی و اتوماتیک به ترتیب در مدل ساده و کامپتیشن عرضه خواهد شد. در واقع تنها مدل Competition M3 و M4 مجهز به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک خواهند شد. مدل چهارچرخ متحرک نیز در تابستان سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

قیمت بی ام و M3 در مدل ساده از 69.900 دلار و بی ام و M4 در مدل ساده از 71.800 دلار در بازار آمریکای شمالی آغاز می‌شود.

چراغ های جلو به طور استاندارد از نوع تمام LED هستند و آینه های مخصوص M نیز با شکل خاص خود به هدایت جریان هوا کمک می‌کنند. سقف هر دو مدل نیز به صورت استاندارد از فیبرکربن و پلاستیک تقویت شده ساخته شده است. که با کمک دو ریل سقفی کار شده امکان هدایت بهتر هوا و تغذیه اسپویلر کوچک کار شده بر روی درب صندوق عقب را دارد.

همچنین در بخش زیرین سپر عقب نیز دیفیوزر اختصاصی به همراه خروجی‌های اگزوز مشکی کروم کاری شده از مهم ترین تغییرات در بخش عقب خودرو است.

به طور کلی هر دو خودرو با افزایش ابعاد به نسبت نسل قبل خود همراه بوده‌اند. به گونه‌ای که M3 در حدود 108 میلی متر طویل‌تر شده و حال طول کلی آن به 4794 میلی متر می‌رسد. پهنای آن با افزایش 26 میلی متری به 1903 میلی متر می‌رسد. ارتفاع نیز با افزایش 8 میلی متری به 1433 میلی متر می‌رسد.

همچنین فاصله بین محوری هر دو مدل با افزایش 45 میلی متری به نسبت نسل قبلی به 2857 میلی متر می‌رسد.

وزن هر دو مدل نیز به نسبت نسل قبلی افزایش پیدا کرده است و مدل M3 Competition وزنی برابر با 1730 کیلوگرم دارد. مدل M4 Competition نیز 5 کیلوگرم سبک تر از M3 است. در نتیجه نسبت قدرت به وزن به ترتیب برابر با 299 و 300 اسب بخار به ازای هر تن است.

موتور جدید S58 بر پایه همان موتور نسل قبل یعنی S55 توسعه پیدا کرده است به گونه‌ای که دارای اشتراکاتی همچون زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها موسوم به «Valvetronic» و زمان بندی متغییر میل بادامک موسوم به «Double Vanos» است.

اما از مهم ترین تغییرات این موتور به نسبت نسل قبلی افزایش طول استورک (میزان جا به جایی پیستون در سیلندر) به 90 میلی‌متر است که حجم کلی موتور نیز 14 سی سی افزایش پیدا کرده و حال به 2993 سی سی می‌رسد.

توربوشارژرهای جدید، طراحی جدید برای سیستم تزریق سوخت با قابلیت تزریق سوخت به درون هر سیلندر تا 350 بار و همینطور استفاده از فیلترهای اجباری ذرات بنزین که پس از کاتالیست قرار دارد از دیگر تغییرات به شمار می‌رود.

حداکثر گشتاور موتور نیز در مدل Competiton به 636 نیوتن متر می‌رسد که در بازه دور موتور 2750 تا 5500  rpm تولید می‌شود. حداکثر دور موتور جدید نیز به 7200 rpm می‌رسد که کمتر از موتور قبلی با قابلیت دور خوردن تا 7600 rpm است.

لاستیک‌های استاندارد نیز در جلو از نوع 18 و در عقب از نوع 19 اینچی هستند که دارای پروفیل برابر با 275/40 و 285/35 است. لاستیک 19 در جلو و 20 اینچی در عقب نیز به عنوان آپشن اضافی قابل انتخاب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • taha
    taha | ۴ مهر ۱۳۹۹

    اگه این زشته پس خوشگلش چیه ????

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۳ مهر ۱۳۹۹

    آغا زمان بدید به طراحیش باهاش حتماً ارتباط برقرار می‌کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی