ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

تهدید فیسبوک به قطع خدمات در اروپا در صورت ممنوعیت ارسال داده به آمریکا

ماه گذشته، «کمیسیون حفاظت از داده‌‌های ایرلند»، قانون ممنوعیت ارسال اطلاعات کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آمریکا از طریق فیسبوک را در دستور کار خود قرار داد. اکنون، فیسبوک نسبت به تصمیم این کمیسیون واکنش ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

ماه گذشته، «کمیسیون حفاظت از داده‌‌های ایرلند»، قانون ممنوعیت ارسال اطلاعات کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آمریکا از طریق فیسبوک را در دستور کار خود قرار داد. اکنون، فیسبوک نسبت به تصمیم این کمیسیون واکنش نشان داده و اعلام کرده که اگر این قانون اجرایی شود، خدمات خود را از اروپا قطع می‌کند.

شهریور ماه امسال، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، با طرح دلایل امنیتی و طی حکمی، انتقال اطلاعات کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از طریق فیسبوک به آمریکا ممنوع اعلام کرد و تا پایان ماه سپتامبر به شرکت فرصت داد تا اعتراض خود را نسبت به حکم مطرح کرده یا دفاعیاتش را ارائه دهد.

در صورتی که چنین حکمی به مرحله اجرا درآید، نه تنها فیسبوک، بلکه سایر شرکت‌‌‌های بزرگ فناوری آمریکا در ایرلند با مشکلاتی رو به رو خواهند شد. فیسبوک نیز اعلام کرده اگر چنین حکمی اجرایی شود، ممکن است اروپا را ترک ‌کند.

سخنگوی فیسبوک اعلام کرد که قصد تهدید کردن ندارد و اجرای چنین حکمی به صورت طبیعی منجر به خروج شرکت از اروپا می‌شود و فیسبوک دیگر نمی‌تواند در اروپا به فعالیت خود ادامه دهد.

مشاور حقوقی فیسبوک اعلام کرد:

«درصورتی که فیسبوک در معرض تعلیق انتقال اطلاعات کاربران به ایالات متحده قرار گیرد، واقعا مشخص نیست که چگونه و تحت چه شرایطی بتواند سرویس‌های فیس بوک و اینستاگرام را در اتحادیه اروپا فعال نگه دارد.»

این نخستین بار نیست که ایرلند چنین برخوردی با فیسبوک انجام می‌دهد. در سال 2011 نیز شکایتی علیه فیسبوک مطرح شد که در آن حفره‌های امنیتی فیسبوک مورد توجه قرار گرفته بود. پرونده تا دو سال هم بسته نشد و سال 2015، شکایت دیگری نیز در دادگاه عالی ایرلند به شکایت قبلی اضافه شد.

مستندات حقوقی دادگاه عالی ایرلند نشان می‌دهد که فیسبوک و بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات، برای انتقال داده‌ها بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده، به انتقال داده بین اروپا و آمریکا اتکا دارند اما اگر روشی ایمن و قانونی برای انتقال داده‌ها وجود نداشته باشد، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری بر اقتصاد و امنیت کشورها وارد کند.

حال باید ببینیم آیا حکم به مرحله اجرا درخواهد آمد  یا خیر. همچنین  آیا فیسبوک به فعالیت خود در اروپا ادامه خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ مهر ۱۳۹۹

    فقط برای سرقت اطلاعات کاربران تهدید نکرده بودن، اونوقت چین رو هر روز زر میزنن در موردش

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲ مهر ۱۳۹۹

    مساله نه امنیت هست نه حقوق مصرف کننده. مساله اینه که شرکت های آمریکایی از محل کاربران اروپا میلیارد میلیارد پول پارو میکنن و هیچ سهمی ب دولتهای اروپا نمیدن. اروپایی هام ب هر بهونه میگشنش ب دادگاه و تلکه میکنن.

    • آریا
      آریا | ۲ مهر ۱۳۹۹

      اروپایی های مفتخور سهم میخوان. ترامپ هم کسی نیست که به کسی باج بده

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲ مهر ۱۳۹۹

    کافی امریکا هم همچین قانونی برای شرکت های اروپایی در نظر بگیره
    و کافی فقط گوگل از فیسبوک حمایت کنه و سرویس های خودش به روی اروپا ببنده ظرف یه ماه کل اروپا ورشکست میشه
    یه مشک احمق تو اروپا دارن حکومت میکنن

    • ali
      ali | ۲ مهر ۱۳۹۹

      اون احمقایی که تواروپا حکومت میکنن وضعیت مردمشون از مردم امریکا بهتره

    • ali
      ali | ۲ مهر ۱۳۹۹

      اون کسایی که تواروپا حکومت میکنن وضعیت مردمشون از مردم امریکا بهتره

      • saeed۱۹۸۵۹
        saeed۱۹۸۵۹ | ۳ مهر ۱۳۹۹

        اروپا فقط امروزشو میبینه و توان دیدن دورنمای جهان در آینده رو نداره
        اروپا کامل به روسیه و چین باج میده چون مجبوره برای امروزش کوتاه بیاد چون سیاست مداران شجاعی ندارن که روند فعلی تغییر بدن و جلوی دیکتاتوری های بزرگ وایسن
        تا حالا دیدی جایی پرچم سویس آلمان یا ژاپن اتیش بزنن دلیلش این نیست که اینا کشور های باحالی هستند اتفاقا دلیلش پدر سوختگی اینان که با همه دیکتاتور ها کنار میان به صدام بمب شیمیایی میفروشن به ایران تخت بیمارستانی میدن تا بیمارای شیمیاییشو تو این کشورا درمان کنه. هم به نعل میزنن هم به میخ

مطالب پیشنهادی