ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با سرویس «اژور اوربیتال» ماهواره‌ها را به شبکه ابری متصل می‌کند

مایکروسافت به تازگی از سرویس جدیدی به نام «اژور اوربیتال» رونمایی کرده که ماهواره‌ها را به صورت مستقیم به شبکه رایانش ابری این کمپانی متصل می‌کند. این سرویس ابتدا به صورت یک پیش نمایش خصوصی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت به تازگی از سرویس جدیدی به نام «اژور اوربیتال» رونمایی کرده که ماهواره‌ها را به صورت مستقیم به شبکه رایانش ابری این کمپانی متصل می‌کند.

این سرویس ابتدا به صورت یک پیش نمایش خصوصی در اختیار برخی از مشتریان این غول نرم افزاری قرار می‌گیرد. این کمپانی با برنامه‌های خود می‌خواهد سرویس «ایستگاه زمینی» سرویس‌های وب آمازون (AWS) را به چالش بکشید.

آمازون و مایکروسافت جزو بزرگترین شرکت‌های تامین‌کننده زیرساخت‌های ابری و دیتاسنترها هستند که می‌توانند میزبان سایت‌ها باشند و همچنین با استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی و رایانش، برنامه‌های مختلف را اجرا کنند.

مایکروسافت درباره سرویس جدید خود بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرده:

«با دسترسی به شبکه‌های فیبر جهانی با تاخیر کم و سرویس‌های ابری مایکروسافت در مقیاس جهانی، مشتریان با استفاده از مجموعه‌ داده‌های عظیم ماهواره‌ای می‌توانند به سرعت دست به نوآوری بزنند. رایانش ابری مرکز ارتباطات مدرن برای عملیات‌های از راه دور و جمع‌آوری، پردازش و توزیع حجم بسیار بالای اطلاعات فضایی محسوب می‌شود.»

مایکروسافت

این غول دنیای فناوری از همکاری با کمپانی‌های «Amergint»، «کریتوس»، «Kongsberg Satellite Services» و «Visasat» خبر داده است. طبق اسنادی که در اختیار کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) قرار گرفته، این کمپانی به دنبال ساخت شبکه‌ای از ایستگاه‌های زمینی و نمایش مزایای ارتباط ماهواره‌ای با سرویس ابری اژور به اپراتورهای ماهواره است.

FCC به مایکروسافت اجازه داده نمونه اثبات مفهوم سرویس خود را به نمایش بگذارد و مایکروسافت می‌خواهد دو ماهواره تصویربرداری اسپانیایی را به دو ایستگاه زمینی متصل کند که هردوی این ایستگاه‌ها در واشنگتن قرار دارند. هدف از این کار، نمایش امکان دانلود مستقیم اطلاعات ماهواره‌ها توسط اژور برای پردازش فوری است.

در حال حاضر آمازون در بازار رایانش ابری حکمرانی می‌کند. سهم این کمپانی سال گذشته میلادی برابر ۴۵ درصد بود و مایکروسافت توانسته بود به سهم ۱۸ درصدی دست پیدا کند. سرویس اژور اوربیتال تقریبا دو سال پس از راه‌اندازی ایستگاه زمینی AWS از راه می‌رسد، به همین علت کار دشوارتری پیش رو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی