ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مجوز انحصاری استفاده از مدل پردازش زبان GPT-3 را کسب کرد

مایکروسافت در قرارداد جدید با شرکت OpenAI پروانه انحصاری استفاده از مدل پردازش زبان GPT-3 در محصولاتش را اخذ کرد. OpenAI نسخه بتای نسل سوم مدل پردازش زبان خود به نام GPT-3 را تیر ماه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

مایکروسافت در قرارداد جدید با شرکت OpenAI پروانه انحصاری استفاده از مدل پردازش زبان GPT-3 در محصولاتش را اخذ کرد.

OpenAI نسخه بتای نسل سوم مدل پردازش زبان خود به نام GPT-3 را تیر ماه امسال به صورت محدود منتشر کرد. این برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی از قابلیت‌های فوق العاده بالایی برخوردار است که یکی از آن‌ها ایجاد مقاله‌های پیچیده با دریافت متن‌های کوتاه است.

شرکت OpenAI با انتشار بیانیه‌ای اعطای پروانه انحصاری مدل پردازش زبان GPT-3 به مایکروسافت را اعلام کرد و گفت GPT-3 قوی‌ترین مدل رابط برنامه نویسی کاربردی (API) این شرکت با ۱۷۵ میلیارد پارامتر است. مایکروسافت اخذ پروانه انحصاری این مدل پردازش زبان را فرصتی فوق العاده برای ارتقا توانمندی‌های پلتفرم Azure و هموار شدن مسیر برای تولید محصولات و سرویس‌های جدید اعلام کرد.

OpenAI می‌گوید قرارداد با مایکروسافت هیچ تأثیری بر دسترسی به مدل GPT-3 از طریق API این شرکت ندارد و کاربران کنونی و آینده می‌توانند همچنان به ساخت اپلیکیشن‌ها ادامه دهند. با این وصف منظور از اخذ پروانه انحصاری چیست؟ سخنگوی مایکروسافت می‌گوید دریافت مجوز انحصاری به این شرکت اجازه می‌دهد تا به کدهای GPT-3 دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها در محصولات و سرویس‌های این شرکت استفاده کند.

با تفاسیر فوق شرکت‌ها و محققان همچنان می‌توانند از طریق رابط برنامه نویسی کاربردی OpenAI به GPT-3 دسترسی پیدا کنند، اما این مایکروسافت است که می‌تواند از تمام قابلیت‌های این مدل پردازش زبان پیچیده بهره‌مند شود. جزئیات برنامه مایکروسافت برای استفاده از این فناوری هنوز مشخص نشده اما واضح است که این شرکت پتانسیل واقعی GPT-3 را درک کرده و می‌خواهد جزو اولین‌ها از قابلیت‌های این مدل برای تولید محصولات بهتر استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی