ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پلت فرم جدید شرکت مک لارن برای سوپرخودروهای هیبریدی؛ عصری تازه برای انگلیسی جویای نام

شرکت مک لارن این سوپرخودروساز انگلیسی از هسته جدید محصولات خود که یک پلت فرم فیبرکربنی سبک وزن مخصوص مدل‌های هیبریدی است پرده برداری کرد. این پلت فرم فیبرکربنی در محصولات آینده این شرکت که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

شرکت مک لارن این سوپرخودروساز انگلیسی از هسته جدید محصولات خود که یک پلت فرم فیبرکربنی سبک وزن مخصوص مدل‌های هیبریدی است پرده برداری کرد. این پلت فرم فیبرکربنی در محصولات آینده این شرکت که به صورت هیبریدی عرضه خواهند شد استفاده می‌شود.

شرکت مک لارن

این پلت فرم در مرکز جدید این شرکت با نام MCTC در شفیلد انگلستان به مرحله تولید میرسد. پلت فرم مذکور به طور خاص با هدف کاهش هرچه بیشتر وزن برای محصولات هیبریدی که مجهز به باتری و قوای محرکه الکتریکی هستند تولید خواهد شد.

این مرکز از نرم افزارهای اختصاصی برای تولید این پلت فرم استفاده خواهد کرد به گونه‌ای که امکان بهینه سازی در عین حفظ قدرت و استحکام شاسی فراهم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مک لارن مایک فلویت در این باره اعلام کرده است که او آرزو دارد تا مدل‌های هیبریدی از نظر وزن مشابه با مدل‌های فعلی این شرکت باشند. گرچه احتمالا وزن مدل‌های هیبریدی در حدود 30 تا 40 کیلوگرم بیشتر از مدل‌های تک سوز بنزینی فعلی است اما وزن کم پلتفرم اختصاصی این شرکت نشان دهنده قدرت مهندسی بالای کمپانی مک لارن است.

به طور مثال تمامی بخش‌های هیبریدی مک لارن P1 اعم از باتری و موتور الکتریکی و... تنها 140 کیلوگرم وزن دارند. مک لارن برای تولید این شاسی تیوب فیبرکربنی 50 میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است. همچنین در صورت رسیدن این پلت فرم به مرحله تولید انبوه کارکنان این مرکز به بیش از 200 نفر خواهند رسید.

در حال حاضر تیوب فیبرکربنی مورد استفاده در مک لارن اسپیدتیل و مک لارن GT توسط شرکت اتریشی Carbo Tech تولید می‌شود اما مک لارن قصد دارد تا در این زمینه به خودکفایی برسد.

همچنین مک لارن در حال انجام تست‌های میدانی اولین محصول هیبریدی از سری خودروهای اسپرت تولیدی این شرکت است و در سال 2021 از این مدل پرده برداری خواهد کرد.

این شرکت از سال 2009 و با معرفی مدل MP4-12C در حال استفاده از تیوب شاسی فیبرکربنی است و قرار است تمامی تجربه خود در ساخت این دست از شاسی ها را در مرکز جدید خود به کار برود تا این مرکز تبدیل به قطب اصلی تولید شاسی های فیبرکربنی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی