ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پشتیبانی از افزونه‌های پولی کروم را متوقف می‌کند

گوگل روز دوشنبه اعلام کرد سیستم پرداخت پول وب استور کروم به نام «Payments API» در چند ماه آتی برای همیشه تعطیل خواهد شد. گوگل از Payments API برای پردازش پرداخت‌های وب استور از جمله ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

گوگل روز دوشنبه اعلام کرد سیستم پرداخت پول وب استور کروم به نام «Payments API» در چند ماه آتی برای همیشه تعطیل خواهد شد.

گوگل از Payments API برای پردازش پرداخت‌های وب استور از جمله اشتراک‌های ماهانه و ارائه نسخه آزمایشی افزونه‌های پولی کروم استفاده می‌کرد. حال این شرکت به خاطر کلاهبرداری گسترده که بهمن ماه سال قبل در وب استور رخ داد، از تعطیلی این سیستم و پایان پشتیبانی از افزونه‌های پولی کروم خبر داده است.

گوگل ابتدا اعلام کرد با کلاهبرداری مبارزه می‌کند اما حالا در اقدامی غافلگیرکننده می‌خواهد سیستم پرداخت پول این فروشگاه را به طور کامل تعطیل کند. غول موتورهای جستجو از توسعه دهندگان درخواست کرده تا از سیستم‌های پردازش پرداخت شخص ثالث در افزونه‌های خود استفاده کنند.

گوگل می‌گوید از ۳۱ شهریور دیگر امکان ساخت افزونه پولی جدید یا پرداخت درون برنامه‌ای نیست. از تاریخ ۱۱ آذر عرضه نسخه آزمایشی غیر فعال و دکمه Try Now در وب استور پنهان می‌شود. علاوه بر این از تاریخ ۱۳ بهمن ماه آیتم‌های فعلی و خریدهای درون برنامه‌ای دیگر نمی‌توانند بوسیله وب استور پول دریافت کنند.

این تصمیم گوگل انتقاد گسترده توسعه دهندگان افزونه برای کروم را در پی داشته است. از آنجا که گوگل اطلاعات مشتریان را در اختیار صاحب افزونه‌ها قرار نمی‌دهد، حالا بسیاری از توسعه دهندگان با مشکل مواجه شده‌اند و ممکن است برخی از مشتریان خود را از دست بدهند.

«Arvid Kahl» توسعه دهنده افزونه می‌گوید: «گوگل با حذف سیستم پرداخت و عدم فراهم کردن بستر مهاجرت مشتریان فعلی بدون درگیر کردن آن‌ها، به همه توسعه دهندگان افزونه کروم سیلی زد. حالا باید به سرعت ارائه دهنده دیگری پیدا کنید و به نحوی با مشتریان تماس بگیرید و آن‌ها را به ادامه استفاده از سرویس اشتراکی تشویق کنید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی