ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای کدهای زبان برنامه ‌نویسی سوییفت و فلاتر در ویندوز ممکن شد

اپل و گوگل ابزارهایی جدید را برای توسعه برنامه‌های ویندوز ۱۰ در اختیار توسعه دهندگان قرار دادند. پشتیبانی زبان برنامه‌نویسی «سوییفت» و فریمورک «فلاتر» گوگل از ویندوز کار را برای برنامه‌نویسان بسیار ساده خواهد کرد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

اپل و گوگل ابزارهایی جدید را برای توسعه برنامه‌های ویندوز ۱۰ در اختیار توسعه دهندگان قرار دادند. پشتیبانی زبان برنامه‌نویسی «سوییفت» و فریمورک «فلاتر» گوگل از ویندوز کار را برای برنامه‌نویسان بسیار ساده خواهد کرد.

سوییفت به دولوپرها امکان توسعه برنامه برای سیستم‌های عامل iOS, macOS, watchOS, tvOS، لینوکس و پلتفرم‌های z/OS را می‌دهد. پروژه سوییفت که از سوی اپل پشتیبانی می شود، تمام ابزارهای لازم برای ساخت و اجرای کد به این زبان را در ویندوز ۱۰ را منتشر کرده است. این مجموعه ایمیج شامل کامپایلر، کتابخانه‌‌های استاندارد و ۳ کتابخانه اصلی «Foundation»، «libdispatch» و «XCTest» می‌شود.

این کتابخانه‌ها به توسعه دهنده اجازه می‌دهد بدون پرداختن به جزییات یا نگرانی درباره سیستم‌های زیربنایی در ویندوز به تولید برنامه بپردازند. ناشر این قدم را ابتدای راه عنوان کرده و وعده داده که در آینده «بسته مدیریت سوییفت» هم در دسترس کاربران ویندوز قرار می‌گیرد.

برنامه‌نویسانی که مایل به استفاده از سوییفت در ویندوز هستند علاوه بر این ایمیج‌ها، باید محیط توسعه یکپارچه ویژوال استودیو ۲۰۱۹، مجموعه ‌ابزارهای توسعه کد ++C، ویندوز یونیورسال C Runtime و ویندوز 10 SDK را نیز در اختیار داشته باشند.

علاوه بر سوییفت تیم فلاتر گوگل هم امروز نسخه آلفا «فلاتر برای ویندوز» را منتشر کرد. این فریمورک به صورت نیتیو از اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و در قالب نسخه بتا با وب، macOS، لینوکس و ویندوز ۱۰ (پشتیبانی آلفا) سازگاری داشت. 

تیم فلاتر تاکید کرده که با نیتیو شدن پشتیبانی از وب، macOS، لینوکس و ویندوز ابزارهای توسعه فلاتر بهبود یافته و توسعه اپ برای دستگاه‌‌های مختلف با کد بیس واحد تسهیل می‌شود.

فلاتر در واقع برای تولید اپ‌‌های اندروید و iOS با کد بیس مشترک طراحی شده بود که بر ورودی لمسی متمرکز هستند اما برای سازگاری کامل با پلتفرم‌های دسکتاپ امکان پشتیبانی از ورودی و خروجی‌‌های دیگری مثل ماوس، کنترلر و کیبورد به آن افزوده شده است.

در نسخه آلفا تنها از APIهای کلاسیک Win32 پشتیبانی ‌می‌شود اما گوگل در پی سازگار کردن آن با اپ‌‌های UWP است که دامنه کاربرد را به شدت گسترش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۴ مهر ۱۳۹۹

    اینا که هیچ ارتباطی با اجرای نرم افزار های ios روی ویندوز نداره، درست می‌گم؟
    یعنی احتمالش رو در آینده نمی‌تونه افزایش بده؟ (با طراحی یه جور شبیه ساز)

مطالب پیشنهادی