ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویکیپدیا
تکنولوژی

نسخه دسکتاپ ویکی پدیا بعد از ده سال بازطراحی می‌شود

نزدیک به بیست سال است که کاربران از «ویکی پدیا» استفاده می‌کنند و از بین میلیون‌ها مدخل این وب‌سایت، به جستجوی موضوعات مختلف می‌پردازند. اکنون قرار است بعد از گذشت ده سال، طراحی نسخه دسکتاپ این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

نزدیک به بیست سال است که کاربران از «ویکی پدیا» استفاده می‌کنند و از بین میلیون‌ها مدخل این وب‌سایت، به جستجوی موضوعات مختلف می‌پردازند. اکنون قرار است بعد از گذشت ده سال، طراحی نسخه دسکتاپ این سایت پر مخاطب دستخوش تغییراتی مثبت قرار گیرد تا مخاطبان بتوانند تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

ویکی پدیا تصویر و همچنین توضیحاتی درباره تغییرات طراحی وب‌سایت خود ارائه داده است. در نسخه جدید قرار است کاربران راحت‌تر و سریع‌تر از قبل بتوانند به موضوعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

در نسخه جدید، امکان مرور صفحات بهتر و ساده‌تر شده و دیگر نیازی نیست کاربر کل صفحه را اسکرول کند. سرتیترهای موضوعی هر صفحه، به صورت نوار کشویی در قسمت بالای همان صفحه قرار گرفته است. در نتیجه کاربر به راحتی می‌تواند از بین سرتیترهای موضوعی مختلف، موضوع مورد را انتخاب کرد و خیلی سریع تنها با کلیک روی آن به قسمت مربوطه در متن دسترسی پیدا کند.

با چنین رویکردی، بخشی از محتواهای بی ارتباط با موضوع مورد نظر کاربر به راحتی حذف می‌شوند. در نسخه باز طراحی شده، ضمن اینکه کاربران می‌‌توانند با دقت بالاتری به سرفصل‌های مورد نظر خود مراجعه کنند، برای تغییر زبان هم کار بسیار ساده شده و تنها با یک کلیک ساده می‌توان زبان مورد نظر را انتخاب کرد. اندازه لوگو سایت نیز تغییر کرده و کوچکتر شده است.

«بنیاد ویکی پدیا» (Wikimedia Foundation) در پست اخیر خود اعلام کرد این تغییرات در بازه زمانی طولانی مدتی روی وب‌سایت اعمال خواهد شد. هر ویژگی جدید قبل از اینکه به صورت رسمی معرفی شود، ابتدا توسط کاربران در یک دوره آزمایشی، مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت نیاز طراحی کامل تر می‌شود. به نظر می‌رسد تا پایان سال 2021 کار بازطراحی نسخه دسکتاپ ویکی پدیا به پایان برسد. حالا باید ببینیم کاربران از نسخه باز طراحی شده استقبال خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir
    Amir | ۳ مهر ۱۳۹۹

    دیجیاتو هم هی سایت و اپلیکیشنش رو آپدیت میکنه و کار رو برای کاربرانش سخت تر میکنه. ???‍♂️?‍♂️?‍♂️

مطالب پیشنهادی