ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن پیدا کردن گوشی
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: 4 اپلیکیشن برای پیدا کردن گوشی های گمشده اندرویدی

گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی یکی از بدترین بلاهایی هست که ممکن است به سرتان بیاید. ضرر مالی‌اش به کنار، یک لحظه به خودتان می‌آیید و می‌بینید که ای دل غافل، تمام فایل‌های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی یکی از بدترین بلاهایی هست که ممکن است به سرتان بیاید. ضرر مالی‌اش به کنار، یک لحظه به خودتان می‌آیید و می‌بینید که ای دل غافل، تمام فایل‌های شخصی، عکس‌ها و ویدیوها، یادداشت‌ها و حتی اطلاعات بانکی‌تان در گوشی بوده و حالا به آن‌ها دسترسی ندارید.

با این حساب بهتر است قبل از آنکه چنین اتفاقی برایتان بیفتد (که امیدوارم هرگز نیفتد) گوشی‌تان را برای چنین شرایطی آماده کرده باشید. در مقاله جعبه ابزار این هفته 4 اپلیکیشن پیدا کردن گوشی و مدیریت از راه دور آن را به شما معرفی می‌کنیم که هنگام سرقت یا مفقود شدن گوشی خیلی به کارتان می‌آیند.

Family Locator by Life360

اپلیکیشن Family Locator، ساخته تیم Life360 دقیقا همان کاری را می‌کند که از عنوانش انتظار دارید. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که فهرستی از اعضای خانواده و دوستان نزدیکتان بسازید و در لحظه ببینید که کجا هستند. ضمنا همانطور که از آن انتظار می‌رود، Family Locator امکان ریکاور کردن گوشی‌های گمشده را هم برایتان فراهم می‌کند.

نکته قوت اپلیکیشن این است که می‌توانید تعیین کنید چه کسی شما یا گوشی‌تان را پیدا کند. ولی از آن طرف مشکل اپلیکیشن اینجاست که برای ردیابی «افراد» طراحی شده نه «دیوایس‌» های هوشمند. با این حساب یک سری ویژگی‌های محبوب در اپلیکیشن‌ های پیدا کردن گوشی مثل قفل کردن یا پاکسازی اطلاعات از راه دور را در آن نمی‌بینید. ولی با این وجود Family Locator اپلیکیشنی بسیار خوب و کاربردیست، خصوصا برای پدر و مادرها.

Life360: Family Locator

Life360: Family Locator

سازنده: Life360 قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 52 مگابایت زبان:

Find My Device by Google

نیازی به معرفی ندارد. Find My Device یکی از مهم‌ترین ابزار گوگل برای ردیابی دیوایس‌های اندرویدی است که باید در گوشی‌تان داشته باشید. تقریبا هر چیزی که از یک اپلیکیشن پیدا کردن گوشی انتظار دارید را می‌توانید در Find My Device ببینید. این اپ از ردیابی گوشی روی نقشه گرفته تا درآوردن صدای زنگ (برای گوشی‌های گمشده) و پاکسازی اطلاعات از راه دور را به طور رایگان برایتان فراهم می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جالب Find My Device، امکان نمایش پیام روی گوشی‌ شماست. مثلا فرض کنید گوشی‌تان گم شده باشد و کسی آن را پیدا کرده و پیام شما را روی آن بخواند. خوشبختانه Find My Device گوگل برای استفاده کاملا رایگان است و هیچ گونه تبلیغاتی در محیط آن به چشم نمی‌خورد. در آپدیت اخیر اپلیکیشن هم قابلیتی به آن اضافه شد که بتوانید گوشی را در فضاهای سربسته (فروشگاه‌ها، پاساژها، استادیوم و ...) راحت‌تر پیدا کنید.

Google Find My Device

Google Find My Device

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.8 مگابایت زبان:

Cerberus

کاربران قدیمی اندروید به خوبی با این اپلیکیشن آشنا هستند. نام Cerberus مدت‌هاست در طراز اول اپلیکیشن های پیدا کردن گوشی قرار دارد و قابلیت‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد. از قفل کردن از راه دور و ریست کردن گوشی بگیرید تا درآوردن صدای آلارم، نمایش پیام روی صفحه و حتی قابلیت ویژه دسترسی به دوربین سلفی گوشی برای آنکه از چهره سارق عکس بگیرید!

نکته خوب دیگر اینکه می‌توانید آیکن اپ را از منوی گوشی مخفی کنید تا کسی به وجود آن در گوشی‌تان مشکوک نشود. سربروس حتی امکان دسترسی به میکروفون و ضبط صدا از راه دور را هم می‌دهد که در کمتر اپلیکیشن مشابهی شاهد آن هستید.

مسلما نباید انتظار داشته باشید که این حجم از امکانات رایگان باشند. سربروس تا مدتی به صورت آزمایشی رایگان است، ولی بعد از اتمام دوره آزمایشی باید حق اشتراک بپردازید. نکته دیگر اینکه متأسفانه این اپلیکیشن به خاطر وضع قوانین جدید پلی استور، دیگر در این فروشگاه حضور ندارد و باید آن را مستقیما از وبسایت تیم سازنده دریافت کنید.

دانلود و نصب Cerberus

Prey Anti-Theft

هر چند به کار بردن واژه «ضد سرقت» برای یک گوشی اغراق‌آمیز است، ولی اپلیکیشن Prey Anti-Theft در شرایطی که گوشی‌تان دزدیده شده یا گم شده بسیار مفید ظاهر می‌شود. Prey در مقایسه با Cerberus یک مزیت دارد آن هم اینکه حجم بسیار کمتری از حافظه را اشغال می‌کند.

اما از لحاظ عملکرد تقریبا به Find My Phone گوگل شباهت دارد و تقریبا همان امکانات را به شما ارائه می‌کند: ردیابی گوشی، قفل کردن از راه دور و درآوردن صدای آلارم. چند ویژگی عالی برای اتوماسیون کارها از راه دور هم وجود دارد که واقعا ارزشمندند و در نسخه پرو اپلیکیشن ارائه شده‌اند. Prey کاملا برای استفاده رایگان است و بر خلاف سربروس در پلی استور هم حضور دارد.

Prey Anti Theft

Prey Anti Theft

سازنده: .Prey, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.1 مگابایت زبان:

در انتها بد نیست به این موضوع اشاره‌ای داشته باشیم که اپراتورهای تلفن همراه هم سرویس‌های خاصی برای ردیابی گوشی ارائه می‌کنند. از جمله ایرانسل که می‌توانید پس از مسدود کردن سیم کارت با شماره‌گیری «ستاره 6101 مربع» پیگیری قانونی گوشی به سرقت رفته‌تان را انجام بدهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی