ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا از خرید معدن لیتیوم و احداث کارخانه تولید کاتد خبر داد

تسلا از احداث یک کارخانه جدید تولید کاتد در ایالات متحده خبر داد. «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا هدف از ساخت این کارخانه را کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین و ساده‌سازی فرآیند تولید کاتد اعلام کرده است. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

تسلا از احداث یک کارخانه جدید تولید کاتد در ایالات متحده خبر داد. «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا هدف از ساخت این کارخانه را کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین و ساده‌سازی فرآیند تولید کاتد اعلام کرده است.

ماسک در جریان رویداد Battery Day که در آن تسلا از سلول باتری جدید رونمایی کرد، گفت پروسه تولید کاتد فعلی بهینه نبوده و تسلا در پی بهبود آن است تا کاتدها را ۷۶ درصد ارزان‌تر کرده و میزان تولید فاضلاب را به صفر برساند. فرآیند جدید بسیاری از مراحل غیرضروری در تولید کاتد را از بین می‌برد.

ماسک در مورد محل احداث کارخانه جدید و زمان شروع ساخت آن سخنی به میان نیاورد، ولی در ابتدای سخنان خود از هدف تسلا برای ساخت گیگافکتوری در تمام قاره‌ها خبر داد. تسلا اواخر تیر ماه امسال اعلام کرد که کارخانه جدید این شرکت در شهر «آستین» ایالت تگزاس احداث می‌شود.

تسلا همچنین قصد دارد لیتیوم باتری‌ها را خودش استخراج کند. این شرکت در رویداد Battery Day اعلام کرد که زمینی به مساحت ۴۰ کیلومتر مربع غنی از فلز لیتیوم را در ایالت «نوادا» خریداری کرده است. تسلا اضافه کرد که به روش جدیدی در استخراج لیتیوم دست یافته که نسبت به روش‌های فعلی آسیب بسیار کمتری به محیط زیست می‌زند.

«Drew Baglino» نایب رییس ارشد مهندسی در تسلا می‌گوید فرآیند استخراج لیتیوم جدید که تا به حال توسط شرکت دیگری انجام نشده عاری از سولفات است و ۳۳ درصد هزینه لیتیوم را کاهش خواهد داد. ماسک نیز اضافه کرد که این فرآیند تأثیر بسیار کمی بر محیط زیست خواهد گذاشت: «ما قسمتی از خاک را برمیداریم، لیتیوم را از آن استخراج می‌کنیم و خاک را دوباره سر جایش می‌گذاریم به گونه‌ای که تفاوت زیادی با قبل نخواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    بعد بولیوی چه کشوری رو میخواد نابود کنه یعنی

  • peyman17
    peyman17 | ۴ مهر ۱۳۹۹

    ایلان ماسک کارش درسته

مطالب پیشنهادی