ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی از سال 2035 در کالیفرنیا

گوین نیوسام (Gavin Newsom) فرماندار کالیفرنیا با صدور فرمانی اجرایی، اعلام کرده تا سال 2035 تمامی خودروهای سبک فروخته شده در این ایالت باید بدون آلایندگی باشند. این فرمان به معنای آن است که بعد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گوین نیوسام (Gavin Newsom) فرماندار کالیفرنیا با صدور فرمانی اجرایی، اعلام کرده تا سال 2035 تمامی خودروهای سبک فروخته شده در این ایالت باید بدون آلایندگی باشند. این فرمان به معنای آن است که بعد از سال 2035 خودروسازان نخواهند توانست محصولات بنزینی یا دیزلی خود را در کالیفرنیا به فروش برسانند.

با توجه به فرمان آقای نیوسام، حتی فروش مدل‌های هیبریدی و هیبریدی شارژی هم در کالیفرنیا ممنوع خواهد شد. با این فرمان هیئت منابع هوای کالیفرنیا (California Air Resources Board) ملزم شده قوانینی را تصویب کند که بر اساس آنها تمامی خودروهای مسافری و پیکاپ‌ها تا سال 2035 باید به پیشرانه‌های بدون آلایندگی تجهیز شوند.

علاوه‌بر این، هیئت منابع هوای کالیفرنیا موظف شده در صورت عملی بودن قوانین مشابهی را برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین تصویب کند. این قوانین اگر تصویب شوند، تا سال 2045 اجرایی خواهند شد.

دفتر فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرده بخش حمل و نقل در این ایالات مسئول تولید بیش از 50 درصد از آلودگی ناشی از کربن، 80 درصد از آلودگی مربوط به دود و 95 درصد از آلایندگی سمی دیزلی است.

به گفته دفتر فرمانداری کالیفرنیا، چنانچه آلایندگی خودروها حذف شود، بیش از 35 درصد از میزان گازهای گلخانه‌ای کاسته شده و در زمینه اکسیدهای نیتروژن تا 80 درصد بهبود حاصل خواهد شد.

در حالیکه خودروهای الکتریکی در مقایسه با همتایان بنزینی از قیمت بالاتری برخوردار هستند، آقای نیوسام افزوده تا زمان اجرایی شدن فرمان مورد بحث، این دسته مسلما ارزان‌تر و بهتر خواهند شد. از آنجایی که اکثر خودروسازان به دنبال تولید مدل‌های برقی و کاهش هزینه‌های مربوطه هستند، این گفته فرماندار کالیفرنیا به احتمال زیاد درست از آب در خواهد آمد.

کالیفرنیا

گفتنی است قوانینی که فرماندار کالیفرنیا به دنبال اجرایی کردن آنهاست، تنها خودروهای جدید را در برخواهد گرفت. به عبارت دیگر این قوانین از تردد یا معامله خودروهای بنزینی موجود ممانعت به عمل نخواهد آورد.

شاید بدانید که کالیفرنیا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی در ایالات متحده به شمار می‌رود. به همین خاطر قوانین اجرا شده در آن به احتمال زیاد رفتار مشتریان در سایر ایالت‌ها و همچنین استراتژی شرکت‌های خودروساز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۴ مهر ۱۳۹۹

    با توجه به سرعت بالای حرکت به سمت الکتریکی کردن خودرو و حرکت با سمت منابع تجدید پذیر واقعا با نفتمون میخوایم چی کار کنیم مگه نیاز به مواد پالایشی چه قدر خواهد بود

    • Sae77
      Sae77 | ۵ مهر ۱۳۹۹

      بعضی فکر میکردن دوران نفت با تموم شدن نفت سر میاد اما با این سرعت الکتریکی شدن دوران نفت از همین الان شروع به تموم شدن کرده. 70 درصد مصرف نفت در آمریکا برای حمل و نقل هست با اینحال تولید به میزانی رسیده که قیمت پایین هست. با حذف شدن این بخش عملا نفت رایگان میشه.

  • ali
    ali | ۴ مهر ۱۳۹۹

    ترامپ سریع لغوش میکنه

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۴ مهر ۱۳۹۹

      این تصمیم رو فرماندار ایالت گرفته و رئیس جمهور هیچ حقی در وتو کردنش نداره

مطالب پیشنهادی