ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون نمایشگر هوشمند «اکو شو 10» و اسپیکر «اکو» را با طراحی کروی معرفی کرد

نسل چهارم اسپیکرهای هوشمند «آمازون اکو» با طراحی جدید کروی شکل، پردازنده سفارشی مبتنی بر یادگیری ماشینی و افزایش سرعت در پردازش و پاسخ دهی به درخواست‌ها، با قیمت 99 دلار اول آبان ‌ماه (22 ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

نسل چهارم اسپیکرهای هوشمند «آمازون اکو» با طراحی جدید کروی شکل، پردازنده سفارشی مبتنی بر یادگیری ماشینی و افزایش سرعت در پردازش و پاسخ دهی به درخواست‌ها، با قیمت 99 دلار اول آبان ‌ماه (22 اکتبر) به بازار عرضه می‌شود. همچنین آمازون از نمایشگر هوشمند «آمازون اکو شو 10» نیز با قابلیت حرکت کردن روی پایه موتوری و دنبال کردن کاربر رونمایی کرد.

نسل چهارم اسپیکرهای هوشمند آمازون در کنار طراحی جدید کروی، از مزایای دیگری همچون پخش بهتر صدا نیز بهره می‌برند. اما اساسی‌ترین تغییری که در اسپیکر به وجود آمده، ماژول جدید تشخیص گفتار است که می‌تواند به راحتی صدای کاربر را پردازش کرده و سریع‌تر از قبل به درخواست‌های دریافتی واکنش نشان دهد.

یکی دیگر از قابلیتهای اضافه شده به آمازون اکو جدید، ماژول سیلیکونی «AZ1 Neural Edge» است که قبل از ارسال درخواست به فضای ابری، صدای فرد درخواست کننده را با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص گفتار مبتنی بر یادگیری ماشینی پردازش می‌کند. درنتیجه به نظر می‌رسد با چنین فرآیندی، صدها میلی ثانیه به زمان پاسخ دهی اسپیکر هوشمند سرعت می‌بخشد.

براساس اعلام آمازون، اسپیکر جدید ترکیبی از ویژگی‌های نسل سوم آمازون اکو و «اکو پلاس» را به همراه دارد و از «Zigbee» نیز پشتیبانی می‌کند. زیگبی یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های ارتباط بین گجت‌های هوشمند خانگی است. کنترل سایر دیوایس‌‌های هوشمند منزل با کمک اسپپیکر هوشمند یکی از قابلیت‌هایی است که بسیاری از کاربران به آن توجه نشان می‌دهند.

اسپیکر نسل چهارم آمازون علاوه بر پشتیبانی از زیگبی، با شبکه بی‌سیم آمازون «سایدواک» (Amazon Sidewalk) که شبکه بی‌سیم محلی این شرکت است نیز کار می‌کند. مهرماه سال گذشته  شبکه بیسیم سایدواک معرفی شد تا به عنوان پروتکلی امن از طریق پهنای باند پایین، انرژی مورد نیاز دیوایس‌های اینترنت اشیا را تامین کند و آنها را از فواصل دور به شبکه متصل نماید.

نسل چهارم آمازون اکو در سه رنگ شامل زغالی، گچی و آبی استیل از تاریخ یکم آبان ماه ( 22 اکتبر)‌ به بازار عرضه می‌شود. حال باید ببینیم کاربران چه واکنشی به تغییرات طراحی و مشخصات اسپیکر جدید آمازون نشان خواهند داد و آیا این محصول می‌تواند جای خود را در بازار باز کند یا خیر.

همان‌طور که گفته شد، جدیدترین نمایشگر هوشمند پرچمدار خود یعنی «اکو شو 10» نیز رونمایی کرد که تغییراتی نسبت به نسل قبلی خود دارد. این نمایشگر به جای آنکه در یک موقعیت ثابت بماند، به واسطه قرار گرفتن روی پایه موتوری و با استفاده از فناوری بینایی رایانه و قدرت مکان یابی، توانایی چرخیدن و حرکت کردن دارد.

نمایشگر هوشمند 10 اینچی جدید همانند نسل قبلی خود تصاویری با رزولوشن اچ دی ارائه می‌دهد و از ماژول «AZ1» و «نتفلیکس» نیز پشتیبانی می‌کند.

اکو شو 10 مجهز به دوربین جدید 13 مگاپیکسلی است و در هنگام ارتباط تصویری با کاربر قابلیت زوم کردن را نیز دارد. وقتی کاربر در محیط خانه یا آشپزخانه در حرکت است، دوربین با کمک پردازشگر مبتنی بر بینایی ماشین، وی را دنبال می‌کند. نمایشگر جدید هوشمند با قیمت 249.99 دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۴ مهر ۱۳۹۹

    طراحی ش عالیه چقد بامزه س???

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۴ مهر ۱۳۹۹

    ماژول سیلیکانی درسته نه سیلیکونی. سیلیکون یک نوع پلیمره. اما سیلیکان برای ساخت نیمه هادی هست.

مطالب پیشنهادی