ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی از برنامه چند ساله خود برای بهبود تجربه کاربری فایل‌های پی‌دی‌اف پرده برداشت

شرکت ادوبی اخیرا از چشم‌اندازی چند ساله برای آینده PDF رونمایی کرده و خبر از ارائه قابلیت‌های جدیدی داده که «بزرگ‌ترین تغییرات در یک نسل» را به وجود خواهند آورد. یکی از قابلیت‌های جدید، «حالت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت ادوبی اخیرا از چشم‌اندازی چند ساله برای آینده PDF رونمایی کرده و خبر از ارائه قابلیت‌های جدیدی داده که «بزرگ‌ترین تغییرات در یک نسل» را به وجود خواهند آورد. یکی از قابلیت‌های جدید، «حالت مایع - Liquid Mode» مبتنی بر هوش مصنوعی است که درون Adobe Acrobat تعبیه شده و خواندن مستندات پی‌دی‌اف را آسان‌تر از هر زمان دیگر می‌کند، خصوصا روی نمایشگر‌های کوچک‌تر.

با فعال‌سازی این حالت جدید، ابعاد و فرمت‌های ثابت پی‌دی‌اف دچار تغییر می‌شوند تا بهتر در نمایشگر کاربر جای بگیرند و تجربه مطالعه، شبیه به استفاده از یک مرورگر وب خواهد بود. به عبارت دیگر، نه نیازی به اسکرول کردن به سمت چپ و راست برای دنبال کردن خطوط خواهد بود و نه زوم کردن تا متون راحت‌تر قابل مطالعه باشند.

این قابلیت جدید در Adobe Acrobat Reader نخست راهش را به دو سیستم عامل اندروید و iOS باز می‌کند و مدتی بعد، روی دسکتاپ و لپتاپ نیز در دسترس قرار می‌گیرد. حالت مایع جدید ادوبی، قوت‌ گرفته از Adobe Sensei است که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پی‌دی‌اف‌های ثابت را آنالیز می‌کند، المان‌های کلیدی را تشخیص می‌دهد و فرمت مستند را به گونه‌ای دچار تغییر می‌کند که راحت‌تر قابل هضم باشد.

سخنگوی این کمپانی می‌گوید «با حالت مایع، زوم کردن دیگر ضروری نیست. سایز کلمات قابل تغییر است، می‌توان روی تصاویر کلیک و بزرگ‌شان کرد و جدول‌ها هم به تعاملات شما واکنش نشان می‌دهد». البته ادوبی خاطر نشان کرده که این تکنولوژی هنوز در ابتدای راه است و به مرور زمان بهبود خواهد یافت. هرچه اطلاعات بیشتری جمع‌آوری شده و در اختیار Adobe Sensei قرار بگیرد، کارایی‌ها نیز بهبود یافته و بیشتر می‌شوند.

گذشته از حالت مایع، ادوبی یک نقشه راه چندساله هم برای فایل‌های پی‌دی‌اف تدارک دیده و تمرکزش بر اینست که محصولات و سرویس‌های خود در زمینه مستندات را با هوش مصنوعی، هوشمندتر کند. برای مثال ادوبی می‌خواهد به کمک هوش مصنوعی، میلیون‌ها مستند پی‌دی‌اف را به صورت متقابل به یکدیگر ارجاع دهد تا جستجو میان‌ آن‌ها بهبود یابد و دپارتمان‌های مختلف در یک سازمان، به شکلی بهینه‌تر به استفاده از فایل‌های مشترک بپردازند.

ادوبی به عنوان سخن پایانی می‌گوید: «امروز نقطه سرآغاز اتفاقاتی جدید است که تجربه پی‌دی‌اف را از اساس، دوباره و برای همیشه تغییر خواهد داد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۵ مهر ۱۳۹۹

    به نظرم اصلا ماهیت pdf همین صلب بودن و تغییر ناپذیریش هست. یعنی وقتی ساختیش مطمئن هستی همه همینجور میبینن که تو میبینی. مثل چاپ. اما این حالت جدید پیشفرض و هدفش را نقض میکنه.
    جابجایی تصاویر و جداول، ناهمخوانی ورژن ها....
    چرا عاحه؟؟

مطالب پیشنهادی