ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش تبلت برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ افزایش یافت

همه گیری بیماری کرونا در سراسر جهان باعث شده، صدها میلیون‌ها نفر کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. دورکاری کارمندان و آموزش از راه دور محصلان در کشورهای مختلف رواج یافته است. در چنین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

همه گیری بیماری کرونا در سراسر جهان باعث شده، صدها میلیون‌ها نفر کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. دورکاری کارمندان و آموزش از راه دور محصلان در کشورهای مختلف رواج یافته است. در چنین شرایطی تقاضای دستگاه‌هایی مانند تبلت و لپتاپ نیز افزایش یافته است. آخرین گزارش «استراتژی آنالتیکس»، خبر از رشد بازار تبلت، برای نخستین بار طی شش سال گذشته می‌دهد.

انتظار می‌رود در سال 2020، بازار جهانی تبلت با رشد یک درصدی سالانه روبرو شود. در این بازه زمانی احتمالا 160.8 میلیون تبلت به فروش خواهد رسید. باوجودی که چنین آماری چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما نباید این موضوع نادیده گرفته شود که بازار تبلت طی چند سال اخیر وضعیت خوبی نداشته است.

در بین انواع مدل‌های تبلت، نسخه‌های 10 اینچی بیش از بقیه مدل‌ها طرفدار دارند. ظاهرا بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند با دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر کار کنند. براساس آمار منتشر شده در گزارش، تبلت‌هایی با نمایشگر 10 اینچ و بزرگتر، 56 درصد حجم فروش را به خود اختصاص می‌دهند.

در نتیجه، این نخستین باری است که هم شاهد رشد فروش تبلت در بازارهای جهانی هستیم و هم تبلت‌های 10 اینچی سهم بیشتری از بازار را از آن خود می‌کنند. تا سال 2025 میلادی، 65 درصد سهم فروش بازار، به تبلت‌های با نمایشگر بزرگتر اختصاص پیدا می‌کند. در حال حاضر، بیشتر تبلت‌های پرچمدار جدید از نمایشگر 10 اینچی و بزرگتر بهره می‌برند.

اپل، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در بازار جهانی تبلت نیز همواره به سمت تولید دستگاه‌های بزرگ‌تر حرکت کرده است. به غیر از آیپد مینی، بقیه مدل‌های آیپد اپل عموما نمایشگر 10 اینچ و بزرگتر دارند. همچنین تبلت‌های دو در یک نیز در سال 2020 با رشد فروش 10 درصدی روبرو خواهند شد.

به نظر می‌رسد تا پایان سال 2021، تبلت‌های تاشو، سهم بازار یک درصدی را از آن خود کنند. البته چنین دستگاه‌هایی برای انجام امور روزانه مناسب نیستند. البته شاید با برطرف شدن محدودیت‌های فعلی تولیدکنندگان جهت ساخت تبلت‌های تاشو و کاهش قیمت‌ها، سهم بازار تبلت‌های تاشو نیز افزایش پیدا کند.

تا سال 2015، تبلت‌های تاشو 5 درصد سهم بازار جهانی تبلت را از آن خود خواهند کرد. در حالیکه به وضوح تقاضای خرید تبلت در جهان افزایش یافته است، سیستم عامل اندروید فاقد بلوغ لازم مانند سیستم عامل  iPadOS اپل، جهت تامین نیاز نمایشگرهای بزرگ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alex
    alex | ۵ مهر ۱۳۹۹

    سرکار خانم پورشاهوند اشتباه تایپی در سطرهای آخر به جای 2025 احتمالا 2015 تایپ شده است ممنون میشم اصلاح کنید .یعنی قبل از ارسال محتوا حتی بک بازبینی جزئی به عمل نمیاد از دیجباتو بعیده!!!

مطالب پیشنهادی