ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

لوسید ایر رکورد تسلا مدل S Plaid را در پیست لاگونا سکا شکست

لوسید نام جدیدی در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که قصد تولید سدان فوق لوکس تمام برقی خود با نام لوسید ایر را دارد. حال این شرکت به مناسبت تولید اولین محصول خود نمونه آزمایشی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

لوسید نام جدیدی در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که قصد تولید سدان فوق لوکس تمام برقی خود با نام لوسید ایر را دارد. حال این شرکت به مناسبت تولید اولین محصول خود نمونه آزمایشی لوسید ایر مجهز به 3 موتور الکتریکی را به پیست اتوموبیل رانی لاگونا سکا برده تا رکورد مهم ترین رقیب خود یعنی تسلا مدل S Plaid را بشکند.

پیش از این تسلا توانسته بود با نسخه آزمایشی مدل S Plaid مجهز به 3 موتور الکتریکی رکورد سریع ترین سدان را در پیست مذکور با ثبت 1:36.55 ثانیه از آن خود کند.

لوسید ایر

لوسید مدل 3 موتور لوسید ایر را به این پیست برده است و به مدد 1200 اسب بخار نیرو و تغییراتی در بخش آیرودینامیکی توانسته رکورد تسلا مدل S را بشکند.

موتورهای شرکت لوسید از آرایش یکپارچه برخوردار هستند بدین گونه که سیستم تعویض دنده و مبدل با بخش اصلی موتور کوپل شده است.

مبدل این موتورها از سیلیون کاربید ساخته شده است و هر کدام از این موتورها به تنهایی توانایی تولید حداکثر قدر 650 اسب بخار را دارند و تا حداکثر دور 20.000 rpm دور می‌خورند.

جالب است بدانید که وزن این موتور با تمامی متعلقات برابر با 74 کیلوگرم است و ابعاد آن به قدری کوچک است که در یک چمدان مسافری جا می‌شود.

گرچه در حال حاضر لوسید به صورت رسمی رکورد خود را اعلام نکرده است اما بسیاری انتظار دارند که خودرو تولیدی این کمپانی رکورد 1:33 را به ثبت برساند.

پیش از این تیم Unplugged Performance یک نسخه ویژه از تسلا مدل 3 را به دست راننده چیره دست آمریکایی خود یعنی رندی پوبست سپرده بود و او توانست رکورد پیشین تسلا با مدل S را بشکند و رکورد 1:35.79 ثانیه را به ثبت برساند.

لوسید قرار است به زودی با رونمایی از این مدل ویژه رکورد ثبت شده در این پیست را نیز اعلام کند.

این تنها شکست اخیر تسلا از لوسید ایر نیست و پیش از این نیز در تست درگ ¼ مایل تسلا مدل S از مدل آزمایشی لوسید ایر شکست خورده بود.

در حال حاضر مشخص نیست که تسلا در چه زمانی قصد عرضه مدل پر قدرت‌تر مدل S را دارد و پیش از این نیز تسلا تست های طولانی مدتی را در پیست نوربرگ رینگ آلمان پشت سر گذاشته و رکوردهای مختلفی را از خود به جای گذاشته است.

چندی پیش نیز لوسید موفق شده بود تا در رقابت درگ تسلا مدل اس را به زانو در آورد. این شرکت در ویدیوی به رقابت با تسلا مدل S در پیست درگ رفته بود و با ثبت زمان شگفت انگیز 9.9 ثانیه، تسلا و دیگر خودروهای سریع بازار را به راحتی شکست می‌دهد.

البته تسلا نیز بی کار ننشته است و در تازه ترین اقدام خود، نسخه ای قدرتمند تر از مدل اس را برای جنگ با رقبای تا بن دندان مسلحی نظیر پورشه تایکان و لوسید ایر روانه میدان کرده است که البته حالا مشخص شده حداقل در پیست مسابقه، توانایی رقابت با مدل ارتقایافته لوسید را ندارد.

برای مطالعه مطلب مرتبط با معرفی لوسید ایر اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۵ مهر ۱۳۹۹

    خودروهای برقی دارن جذاب میشن

  • آریا
    آریا | ۵ مهر ۱۳۹۹

    خوبه
    ولی به خاطر قیمت بالاش فعلا خطری برای تسلا محسوب نمیشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ مهر ۱۳۹۹

    ساقیتون کیه؟همین دو روز پیش در روز باتری رکورد تسلا مدل اس پلد ذکر شده ک ۱:۳۰ بود،یعنی سه ثانیه کمتر از از لوسید،اون ۱:۳۶ تسلا رکورد غیر رسمی بود و برا خیلی وقت پیش

  • Turing
    Turing | ۵ مهر ۱۳۹۹

    عجیبه که این خبر رو با توجه به پوشش رویداد روز باطری منتشر کردید که توی اون ذکر شده بود تسلا به 1:30 در این پیست رسیده، و در نتیجه ادعا و عنوان متن نادرست خواهد بود، چون طبق گفته خودتون لوسید ایر رکورد 1:33 رو داشته...

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۵ مهر ۱۳۹۹

    حالا این بیاد تولید صنعتی شو شروع کنه بعد طی مسافتش به ۸۵۰ کیلومتر برسونه بعد روش یه کامپیوتر برای حالت اتوپایلوتش بذاره خودش تو ایمنی ثابت کنه اون وقت حرف از رقابت بزنه
    حالم بهم میخوره از این تازه به میدون امده هایی که با یکی دو برتری ادعا زیر سوال برد یه محصول قوی دارن

    • _armyn
      _armyn | ۶ مهر ۱۳۹۹

      بابا برو یه کم بخون راجع ب اطلاعات فنیش بعد حرف بزن این مدلی! طراحی و امکانات رفاهیشم ک اصلا قابل مقایسه با تسلا نیستن. مگه دانشگاهه ک هر کی زودتر اومده باشه ارشدتره بقیه ترم بوقی؟!

    • _armyn
      _armyn | ۶ مهر ۱۳۹۹

      برو یه کم بخون راجع ب اطلاعات فنیش بعد حرف بزن این مدلی! طراحی و امکانات رفاهیشم ک اصلا قابل مقایسه با تسلا نیستن. مگه دانشگاهه ک هر کی زودتر اومده باشه ارشدتره بقیه ترم بوقی؟!

    • _armyn
      _armyn | ۶ مهر ۱۳۹۹

      واقعا کلمه ی «بابا» توهین آمیزه ک کامنتم پست نشد ب خاطرش؟! ?

مطالب پیشنهادی