ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی ال‌جی وینگ مکانیزم نمایشگر چرخشی را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

ال‌جی وینگ با سیستم نمایشگر دوگانه و چرخان خود یکی از جالبترین موبایل‌های ۲۰۲۰ است و حالا به لطف «زک نلسون» می‌توانیم نگاهی به درون این گجت منحصر به فرد داشته و از ساز و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۸

ال‌جی وینگ با سیستم نمایشگر دوگانه و چرخان خود یکی از جالبترین موبایل‌های ۲۰۲۰ است و حالا به لطف «زک نلسون» می‌توانیم نگاهی به درون این گجت منحصر به فرد داشته و از ساز و کار آن سر درآوریم.

کانال یوتیوبی «زک نلسون» همیشه دل و روده جدیدترین موبایل‌ها را بیرون می‌ریزد اما به واسطه طراحی مشابه این دستگاه‌ها بسیاری از آنها تکراری به نظر می‌رسند. ال‌جی‌ وینگ اما مثل گلکسی فولد و سرفیس Dou داستان دیگری دارد چرا که در طراحی آن از سازوکارهای خاصی و دقیقی استفاده شده که امکان چرخش نمایشگر به دفعات تقریبا نامحدود را ممکن می‌سازد.

اولین نکته‌ای که در کالبدشکافی وینگ جلب توجه می‌کند وجود حفره‌ای روی مدار چاپی و فریم اصلی موبایل است. از درون این حرفه کابلی منعطف رد شده که اتصال نمایشگر چرخان به مدار و در عین گردش آزاد آنرا فراهم می‌سازد. مهندسان کره‌ای برای جذب شوک حین چرخش نمایشگر یک دمپر  هیدرولیک هم در نظر گرفته‌اند.

مکانیزم لولا شامل دو جفت صفحه پرچ شده است که با دو فنر به هم متصل شده‌اند: یکی برای نگه داشتن پنل‌ها در حالت باز و دیگری برای جلوگیری از باز شدن ناخواسته آن. ال‌جی برای اطمینان از عملکرد درست صفحه را با ۹ پیچ به نمایشگر متصل کرده و از سازوکاری شبیه به زنجیر درهای معمولی استفاده کرده است.

ال جی وینگ به خاطر وجود تعداد زیادی قطعه متحرک از استاندارهای IP مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار نیست با این حال کمپانی سازنده مدار داخلی را با پوشش مقاوم در آب پوشانده است، از اینرو ممکن است موبایل حتی در صورت برخورد با آب به کلی از کار نیفتد. این گوشی از چهاردهم ماه جاری و با قیمت ۹۷۰ دلار به دست کاربران کره‌ای می‌رسد و مدتی نیز در بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۴ مهر ۱۳۹۹

    با اینکه طراحیش منتقدین زیادی داشت ولی از نظر من جالب بود از گلکسی فولدم به نظرم بهتره قیمتشم زیاده به خاطر تکنولوژی که به کار رفته توش ولی از فولد کمتره قیمتش امیدوارم این طراحیشون رو به سری V هم بیارن.

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۴ مهر ۱۳۹۹

    دمش گرم

  • arash
    arash | ۴ مهر ۱۳۹۹

    معجزه مهندسی.

  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۴ مهر ۱۳۹۹

    خیلی جالبه که LG این گوشی رو با ابتکار و خلاقیت جدیدش، انقدر تعمیر پذیر و ساده تمام مکانیزم هاش رو طراحی کرده ... برای بار دوم تحت تاثیر خلاقیت این گوشی قرار گرفتم.

مطالب پیشنهادی