ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت اینفینیتی QX60 مونوگراف معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از نسل دوم QX60

شرکت اینفینیتی از یک کانسپت جدید به نام QX60 Monograph رونمایی کرد. این کانسپت در حقیقت پیش نمایشی از نسل دوم کراس‌اوور QX60 است که از سال 2013 روی خط تولید قرار دارد. [caption id="attachment_1305361" ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شرکت اینفینیتی از یک کانسپت جدید به نام QX60 Monograph رونمایی کرد. این کانسپت در حقیقت پیش نمایشی از نسل دوم کراس‌اوور QX60 است که از سال 2013 روی خط تولید قرار دارد.

اینفینیتی QX60 مدل 2019

با آنکه عمر نسبتا زیادی از زمان معرفی نسل اول QX60 سپری شده، اما این کراس‌اوور سایز متوسط لوکس جزو پرفروش‌ترین مدل‌های اینفینیتی محسوب می‌شود. با توجه به طراحی زیبایی که کانسپت QX60 مونوگراف دارد، انتظار می‌رود نسل دوم نیز از لحاظ فروش، عملکرد موفقی داشته باشد.

به گفته اینفینیتی کانسپت QX60 مونوگراف، تصویری «قابل لمس» از نسل بعدی را که قرار است سال آینده معرفی شود، ارائه می‌کند. مثل اکثر مدل‌های روز، ترکیب جلوپنجره بزرگ و حجیم با چراغ‌های باریک نمای روبرویی این خودرو را فرا گرفته است. سپر هم میزبان دو ورودی هوای عمودی در گوشه‌ها بوده و برای حفاظت از آن دو سینی نقره‌ای رنگ نصب شده است.

در نمای جانبی قسمت‌های مختلف از طراحی صاف و یکدستی برخوردار هستند. طراحان اینفینیتی سعی کرده‌اند با استفاده از رنگ مشکی برای سقف، ستون‌ها و دهانه گلگیرها این نما را از آن حالت یکنواختی خارج کنند. برای دستیابی به ایرودینامیکی بهتر دستگیره درها به صورت کشویی طراحی شده‌اند.

کراس‌اوور مفهومی اینفینیتی QX60 مونوگراف از سانروف پانورامیک سود می‌برد. اینفینیتی می‌گوید الگوهای موجود در سقف و سانروف از نحوه تا شدن کیمونو (لباس سنتی مردم ژاپن) و همچنین معماری ژاپن اقتباس شده است.

در نمای عقب هم شاهد طراحی مینیمال برای کانسپت QX60 مونوگراف هستیم. اسپویلر مشکی، شیب زیاد شیشه و حجم‌پردازی درب صندوق، چراغ‌های اصلی سرتاسری با قاب دودی و سپر دو رنگ با اجزای کرومی از جمله ویژگی‌های قابل ذکر جدیدترین مفهومی اینفینیتی در این نما به شمار می‌روند.

فعلا تصویری از فضای داخلی یا جزئیات پیشرانه QX60 مونوگراف منتشر نشده، اما اینفینیتی تایید کرده QX60 یک کراس‌اوور با سه ردیف صندلی باقی خواهد ماند. برخی منابع معتقدند نیروبخش نسل بعدی این خودرو موتور 2 لیتری چهارسیلندر و VC-Turbo به کار رفته در QX50 خواهد بود. گفتنی است موتور مذکور توانایی تولید 268 اسب بخار قدرت و 379 نیوتن متر گشتاور را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی