ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

طرح مفهومی هیوندای و ال جی برای کابین خودروهای برقی: ربات و تلویزیون غول پیکر

ربات‌ها، تلویزیون‌های انعطاف پذیر و چراغ‌ فرابنفش که میکروب‌ها را نابود می‌کند تنها بخشی از ویژگی‌های موردنظر هیوندای و ال جی برای کابین خودروهای الکتریکی آینده محسوب می‌شوند. طراحی کابین خودروهای برقی متفاوت از خودروهای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

ربات‌ها، تلویزیون‌های انعطاف پذیر و چراغ‌ فرابنفش که میکروب‌ها را نابود می‌کند تنها بخشی از ویژگی‌های موردنظر هیوندای و ال جی برای کابین خودروهای الکتریکی آینده محسوب می‌شوند.

طراحی کابین خودروهای برقی متفاوت از خودروهای استاندارد است و شرکت‌ها رویه‌های مختلفی را در این زمینه در پیش می‌گیرند. طراحان همچنین بدنه آن‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که فضای داخلی زیادی در اختیار سرنشینان قرار بگیرد. پلتفرم «Electronic Global Modular» هیوندای چنین ویژگی‌هایی را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

این کمپانی کره‌ای و همچنین ال جی معتقدند که این فضای زیاد را می‌توان برای شخصی‌سازی کابین مورد استفاده قرار داد. طرح مفهومی که این دو شرکت معرفی کرده‌اند، می‌تواند نشان‌دهنده نسل آینده خودروهای هیوندای «آیونیک» باشد. آیونیک تبدیل به یک زیرمجموعه شده و خودروهای الکتریکی با این برند وارد بازار می‌شوند.

در این کابین مفهومی شاهد استفاده از نمایشگر انعطاف پذیر غول پیکر ۷۷ اینچی ال جی با فناوری OLED هستیم که سراسر سقف را می‌پوشاند. طبق گفته این کمپانی‌ها، ابعاد این تلویزیون به اندازه‌ای بوده که دو فرد می‌توانند به صورت جداگانه محتوای مورد علاقه خود را درون آن ببینند.

صدا از پشت سری به سرنشینان می‌رسد و هنگامی که در حال مشاهده فیلم مورد علاقه خود هستید، یک ربات کف خودرو را تمیز می‌کند. یک چراغ فرابنفش نیز محیط‌ها را ضدعفونی می‌کند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و مختل شدن زندگی مردم در سراسر جهان، وجود چنین ویژگی در خودروهای آینده چندان غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

در کابین مفهومی هیوندای و ال جی همچنین شاهد استفاده از یک یخچال، قهوه‌ساز و سیستم محافظت از لباس هستیم که به سرنشینان در صرفه‌جویی در زمان کمک کرده و آرامش آن‌ها را در پی دارد.

با وجود رونمایی از چنین کابینی، نباید منتظر تولید آن در آینده نزدیک باشیم، با این حال یک دید کلی از آینده کابین خودروهای برقی هیوندای را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abbas Mousavi
    Abbas Mousavi | ۶ مهر ۱۳۹۹

    انشاء الله خدا از این چیزا نصیبمان بکند

مطالب پیشنهادی