ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

احتمالا خریداران گلکسی نوت ۲۰ از معرفی نوت ۲۰ فن ادیشن خوشحال نمی‌شوند

سامسونگ هفته پیش، زمانی که نسخه FE یا همان «نسخه طرفداران» گلکسی اس ۲۰ را معرفی کرد، گفت که در آینده همه پرچمداران چنین نسخه‌ای خواهند داشت. همین موضوع این احتمال را به وجود می‌آورد ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

سامسونگ هفته پیش، زمانی که نسخه FE یا همان «نسخه طرفداران» گلکسی اس ۲۰ را معرفی کرد، گفت که در آینده همه پرچمداران چنین نسخه‌ای خواهند داشت. همین موضوع این احتمال را به وجود می‌آورد که در آینده نسخه نوت ۲۰ فن ادیشن تبدیل به عضو جدیدی از خانواده گلکسی شود.

این درحالی است که گلکسی نوت ۲۰ نسخه به عقیده بسیاری، همان نسخه «لایت» سری نوت ۲۰ بوده و نوت ۲۰ اولترا در واقع، پرچمدار اصلی این خانواده است. به همین خاطر است که هنوز چیزی در مورد گلکسی نوت ۲۰ لایت نشنیده‌ایم.

از طرف دیگر، سری گلکسی اس ۲۰ چند ماه قبل از معرفی نسخه فن ادیشن برای اولین بار معرفی شد. از اول می‌دانستیم که نسخه فن ادیشن به جای مدل لایت معرفی می‌شود و ساسونگ نمی‌خواهد نسخه جدید با نسخه «لایت» ارتباطی داشته باشد. این شرکت گلکسی S20 FE را به عنوان یک پرچم‌دار معرفی کرده که متفاوت از گلکسی اس ۱۰ لایت است. اس ۱۰ لایت در اصل گوشی میان‌رده‌ای محسوب می شود که شاخصه‌های پرچم‌دار را با خود به همراه دارد.

در مورد گلکسی نوت ۱۰ لایت چنین موضوعی صادق نیست. این دستگاه از پردازنده گلکسی نوت ۹ سال ۲۰۱۸ و دوربین‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ استفاده می‌کرد. در حالی که گلکسی اس ۱۰ لایت از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ در تمامی بازارها و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

باز هم قلم اس پن چیزی بود که کاربران برای آن پول می‌دادند؛ چون می‌توانستند آن را با قیمتی ارزان‌تر از برچسب قیمتی ۹۵۰ دلاری گلکسی نوت ۱۰ به دست آورند. طرفداران عقیده داشتند که گلکسی نوت ۱۰ لایت مناسب چنین قیمتی است چون این دستگاه جک هدفون داشت؛ چیزی که گلکسی اس ۱۰ لایت با وجود ظرفیت باتری مشابه از آن بی‌بهره بود.

سامسونگ قبلا تقریبا گلکسی نوت ۲۰ را به عنوان یک نسخه معمولی‌تر وارد بازار کرده است؛ چون شما انتظار ندارید که یک پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری از پلاستیک به جای شیشه در پنل پشتی استفاده کند و همان نسخه گوریلا گلسی را داشته باشد که در گلکسی نوت ۷ به کار رفته. پس چرا نباید گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن را یک پرچم‌دار بنامیم؟

سامسونگ اعلام کرده که نسخه فن ادیشن پاسخی به بازخورد مشتریانی است که دوست داشتند قابلیت‌های سری اس ۲۰ را در دستگاهی با قیمتی مناسب‌تر داشته باشند. شاید به همین دلیل است که نسخه FE دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر است که گلکسی نوت ۲۰ از آن محروم است. سامسونگ همچنین اعلام کرده که نسخه‌های «فن ادیشن» گوشی‌های پرچم‌دار از این پس هرسال عرضه می‌شوند؛ پس می‌توان انتظار داشت که از همین استراتژی برای سری گلکسی نوت نیز استفاده کند.

فراموش نکنیم که سری گلکسی نوت ۲۰ تازه ماه گذشته معرفی شده و نباید انتظار داشت که نسخه FE آن تا چند ماه آینده معرفی شود. می‌توان ادعا کرد که سامسونگ برای نسخه فن ادیشن باید چیزهای بیشتری به دستگاه اضافه کند. گلکسی نوت 20 FE باید صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و باتری بزرگ‌تری داشته باشد و بعید است که سامسونگ جک هدفون را به دستگاه اضافه کند.

اگر سامسونگ، گلکسی نوت ۲۰ فن ادیشن را با همان تراشه‌های اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، نرخ نوسازی بالاتر، باتری بزرگ‌تر و احتمالا دوربین سلفی بهتر عرضه کند، قطعا خریداران گلکسی نوت ۲۰ را خوشحال نخواهد کرد. تنها راه جلوگیری از عصبانیت این خریداران، کم‌کردن امکانات بیشتری از گلکسی نوت ۲۰ است؛ هرچند که چیز زیادی برای حذف کردن وجود ندارد.

قطعا گلکسی نوت ۲۰ فن ادیشن پنل پشتی پلاستیکی خواهد داشت؛ اما کاری که سامسونگ شاید انجام دهد این است که گوریلا گلس ۵ را با نسخه ۳ که گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن از آن استفاده می‌کند، جایگزین کند. همچنین می‌تواند مشخصات دوربین‌ها را کاهش داده و حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی را به عنوان نسخه پایه در نظر بگیرد. تغییرات نهایتا در همین حد خلاصه می‌شود؛ چون نمی‌تواند از تراشه قدیمی‌تری مانند اگزینوس ۹۸۲۵ که سال گذشته به کار گرفته استفاده کند. این تراشه فاقد درایور صفحه‌نمایش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اگزینوس ۹۹۰ است. در هر صورت این نسخه به نام «طرفداران» ساخته می‌شود و نمی‌تواند طرفداران را نا امید کند.

مشکلی که اکنون سامسونگ در آن قرار گرفته قابل توجه است چون اگر به همان استراتژی گلکسی اس 20 FE پایبند باشد، در نهایت باعث می‌شود که نسخه FE از گلکسی نوت ۲۰ بهتر شود و اگر کاهش چشمگیری در مشخصات آن ایجاد کند، دیگر نمی‌تواند آن را «فن ادیشن» بنامد؛ چون این کار در تضاد با استانداردی است که سامسونگ برای نسخه‌های FE در نظر گرفته است.

باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چه تصمیمی می‌گیرد. گلکسی نوت ۱۰ لایت فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) معرفی شد؛ بنابراین سامسونگ هنوز وقت کافی برای تصمیم‌گیری درباره چالش جدیدی که خود برای خود ایجاد کرده، دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی