ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ریلمی اولین تلویزیون SLED جهان را معرفی کرد

ریلمی اولین تلویزیون SLED جهان با رزولوشن 4K را معرفی کرد. این تلویزیون هنوز آماده فروش نیست؛ اما سازنده‌ی چینی آن ادعا می‌کند که می‌تواند جایگزینی جالب برای تلویزیون‌های مبتنی بر کوانتوم دات (QLED) باشد. ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

ریلمی اولین تلویزیون SLED جهان با رزولوشن 4K را معرفی کرد. این تلویزیون هنوز آماده فروش نیست؛ اما سازنده‌ی چینی آن ادعا می‌کند که می‌تواند جایگزینی جالب برای تلویزیون‌های مبتنی بر کوانتوم دات (QLED) باشد.

تلویزیون ریلمی که قرار است از فناوری SLED استفاده کند نسخه‌ای ۵۵ اینچی خواهد بود و پنل آن ۱۰۸ درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش می‌دهد؛ اما میزان نور آبی را تحت کنترل نگه می‌دارد. چیزی که TÜV Rheinland نیز آن را تایید کرده است.

فناوری SLED چیست؟

این فناوری نوع جدیدی از فرمول LCD است و نوآوری اصلی آن در نور پس‌زمینه قرار دارد. نور پس‌زمینه در LCD معمولا سفید است و سپس توسط فیلترهای RGB تغذیه می‌شود تا سه رنگ اصلی را ایجاد کند.

فناوری SLED اینگونه نیست و نور پس‌زمینه از LEDهای قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کند تا رنگ‌های سه‌گانه را ایجاد کند. البته پنل هنوز هم LCD است؛ یعنی دارای پلارایزر و یک لایه کریستال مایع است.

فناوری مذکور با QLED نیز فرق دارد. QLED از نور پس‌زمینه آبی شروع می‌شود و از نقاط کوانتومی استفاده می‌کند تا نور آبی را جذب کرده و رنگ قرمز یا سبز را منتشر کند. سپس یک لایه LCD به کنترل میزان نوری که از هر پیکسل عبور می‌کند، کمک می‌کند.

به هر حال، هدف این نیست که فقط نور قرمز، سبز و آبی به دست آورید، بلکه باید طول موجی بهینه برای هر رنگ به دست آورید. این کار به ارائه طیف رنگی وسیع‌تر کمک می‌کند و کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد.

ریلمی معتقد است که SLED رویکرد بهتری نسبت QLED برای حل مسئله ارائه می‌دهد. معرفی این تلویزیون، تلاش ریلمی برای پیروز شدن در برابر رقبایی مانند سامسونگ و وان‌پلاس است که از قبل تلویزیون‌های خود را وارد بازار هند کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی