ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای پرداخت بدهی وام دانشجویی سالانه ۲۵۰۰ دلار به کارکنان کمک می‌کند

گوگل از سال آینده میلادی سالانه حداکثر ۲۵۰۰ دلار به کارکنان خود برای پرداخت بدهی وام دانشجویی کمک مالی می‌کند که بخشی از برنامه آن برای جذب نیروهای مستعد نیز محسوب می‌شود. در صورتی که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

گوگل از سال آینده میلادی سالانه حداکثر ۲۵۰۰ دلار به کارکنان خود برای پرداخت بدهی وام دانشجویی کمک مالی می‌کند که بخشی از برنامه آن برای جذب نیروهای مستعد نیز محسوب می‌شود.

در صورتی که کارمند تمام وقت گوگل باشید، این کمپانی به شما در بازپرداخت وام دانشجویی کمک می‌کند. مدیر مزایای جهانی گوگل به نام «جان کیسی» در یک ایمیل داخلی اعلام کرده:

«تحصیلات دانشگاهی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان امکان‌پذیر نیست و بحران مربوط به بدهی وام دانشجویی شکاف ثروت در جهان را گسترش می‌دهد.»

طبق ایمیل کیسی، آمریکایی‌ها با کسری وام دانشجویی ۱.۵ تریلیون دلاری روبه‌رو هستند که نسبت به دهه قبلی، دو برابر شده. این غول دنیای فناوری با رویکرد جدید خود می‌خواهد به کارکنان در جمع آوری پول برای کارهایی مانند خرید خانه یا تشکیل خانواده کمک کند.

گوگل ابتدا این برنامه را برای کارکنان خود در آمریکا راه‌اندازی خواهد کرد و پس از مدتی کارکنان در سراسر جهان از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد. در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی این کمپانی اطلاعات بیشتری را برای اطلاع‌رسانی به افراد جمع خواهد کرد و این طرح در هر کشور متفاوت خواهد بود.

گوگل

این برنامه جدید بخشی از تلاش گوگل برای جذب استعدادهای جوان محسوب می‌شود و با کمپانی‌هایی مانند فیسبوک و اپل رقابت می‌کند. هزینه زندگی در «منطقه خلیج سانفرانسیسکو» که غول‌های فناوری در آن مستقر شده‌اند، بسیار بالا بوده و می‌تواند برای کارکنان دردساز شود.

طبق گفته کیسی، این اقدام برنامه بازپرداخت تحصیلی وام کارکنان را گسترش می‌دهد و با گروه‌های کارکنان این کمپانی به نام‌های «Black Googler Network» و «Black Leadership Advisory Group» مشارکت می‌کند. در ایمیل این مقام گوگل نوشته شده:

«از آنجایی که وام‌های دانشجویی به طور نامتناسبی روی دوش افراد رنگین پوست و زنان سنگینی می‌کند، اقدام اخیر گوگل را یک قدم به ایجاد عدالت نزدیکتر می‌کند.»

این برنامه شامل ۱۳۰ هزار پیمانکار و کارکنان نیمه وقت این کمپانی نمی‌شود و تنها نزدیک به ۱۲۳ هزار کارمند تمام وقت از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی