ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای برخی مشخصات کارت‌های گرافیک سری AMD RX 6000؛ پیشرفت چشمگیر عملکرد

مشخصات احتمالی کارت‌های گرافیک سری رادئون RX 6000 از جمله مدل پرچمدار Big Navi با بررسی نسخه بتای سیستم عامل macOS Big Sur فاش شد. کارت گرافیک Big Navi موسوم به Navi 21 از ۸۰ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مشخصات احتمالی کارت‌های گرافیک سری رادئون RX 6000 از جمله مدل پرچمدار Big Navi با بررسی نسخه بتای سیستم عامل macOS Big Sur فاش شد.

کارت گرافیک Big Navi موسوم به Navi 21 از ۸۰ واحد محاسباتی (CU) و ۵۱۲۰ مسیر پردازشی (SP) برخوردار است که نسبت به کارت‌های گرافیک فعلی سری رادئون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. آنطور که در گزارش آمده سرعت کلاک یکی از مدل‌های Big Navi به ۲.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

کارت گرافیک Big Navi در پردازش Single-Precision عملکرد ۲۲.۵ ترافلاپس را به ارمغان می‌آورد که RTX 3070 با ۲۰.۴ ترافلاپس را پشت سر گذاشته اما اختلاف چشمگیری را در مقایسه با RTX 3080 با ۲۹.۸ ترافلاپس نشان می‌دهد. بر اساس شایعاتی که پیشتر منتشر شده‌اند، Big Navi از لحاظ عملکرد بین RTX 3070 و 3080 قرار خواهد گرفت.

در ادامه گزارش به دیگر کارت‌های سری RX 6000 نیز پرداخته شده است. کارت گرافیک Navi 22 با اسم رمز Navy Flounder از ۴۰ واحد محاسباتی و ۲۵۶۰ مسیر پردازشی برخوردار است که آن را همردیف RX 5700 XT قرار می‌دهد. البته معماری کارت Navi 22 پیشرفت چشمگیری داشته و سرعت کلاک آن بسیار بیشتر (۲.۵ گیگاهرتز) است.

Navi 22 در پردازش Single-Precision عملکرد ۱۲.۸ ترافلاپس را ارائه می‌کند که سرعت بیشتر نسبت به XT 5700 با توان مصرفی کمتر (۱۷۰ وات در برابر ۲۲۵ وات) را نشان می‌دهد. این کارت گرافیک گیمینگ با رزولوشن 4K را با قیمت مقرون به صرفه امکان پذیر می‌کند.

Navi 23 نیز که از Navi 22 ضعیف‌تر است، از ۳۲ واحد محاسباتی و ۲۰۴۸ مسیر پردازشی بهره می‌برد. در حال حاضر اطلاعاتی از سرعت کلاک این مدل فاش نشده است. در ادامه گزارش به مدل Navi 31 نیز اشاره شده که مبتنی بر معماری RDNA 3 بوده و همانند Big Navi از ۸۰ واحد محاسباتی برخوردار است.

AMD تقریباً یک ماه دیگر (۷ آبان) از نسل جدید کارت‌های گرافیک خود رونمایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۷ مهر ۱۳۹۹

    مطمن باشید قدرتش از اینی که اینجا نوشتید بیشتره وگرنه انودیا برای معرفیسری 3000 انقدر عجله نمیکرد که به مشکل بخوره

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۷ مهر ۱۳۹۹

    بزودی قطعا قدرتشو به رخ انویدیا هم میکشونه ، همون‌طور که اینتل رو سرجاش نشوند، تا دو سال آینده بازار کارت گرافیک هم تصاحب میکنه

مطالب پیشنهادی