ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: قرار نیست مردم برای اینترنت 5G هزینه بیشتری پرداخت کنند

وزیر ارتباطات امروز (۶ مهر) در مراسم رونمایی از کاربرد‌های توسعه نسل پنجم شبکه موبایل، با بیان اینکه ایران پنجمین کشوری است که در خاورمیانه توانسته به 5G دسترسی پیدا کند تاکید کرد که نگرانی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۷

وزیر ارتباطات امروز (۶ مهر) در مراسم رونمایی از کاربرد‌های توسعه نسل پنجم شبکه موبایل، با بیان اینکه ایران پنجمین کشوری است که در خاورمیانه توانسته به 5G دسترسی پیدا کند تاکید کرد که نگرانی مردم بابت هزینه‌های این اینترنت درست نیست چرا که قرار نیست برای اینترنت 5G هزینه بیشتری پرداخت کنند. او تاکید دارد هرچه مصرف بالاتر برود و تقاضا بیشتر شود، اینترنت ارزان‌تر خواهد شد.

«محمدجواد آذری جهرمی» در این رویداد گفت که براساس سند شبکه ملی اطلاعات باید هزینه حوزه ارتباطات ۲ درصد سبد خانوارها را تشکیل دهد، بنابراین هزینه استفاده از 5G برای کاربران بالا نخواهد بود: «همین الان هم اگر با نرخ روز حساب کنیم یک واحد گیگابیت در سال ۱۳۹۲ با هزینه یک واحد گیگابایت در امروز کاهش قیمت داشته است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سهم اقتصاد دیجیتال در آینده دنیا اشاره کرد و گفت: «همین‌طور که هم‌اکنون سهمی از اقتصاد مربوط به اقتصاد غیرنفتی مانند فرش و پسته است در آینده نزدیک اقتصاد دیجیتال نیز به‌عنوان یک اقتصاد غیرنفتی سهمی از اقتصاد دارد.» به گفته جهرمی در برابر نسل سه و چهار اینترنت مقاومتی صورت گرفت که خوشبختانه این مقاومت در برابر اینترنت نسل پنجم بسیار کمتر است: « الان هم در شرایطی هستیم که 5G در دنیا شروع به کار کرده است و در برنامه ایران هوشمند، طرح این است که همه حوزه‌های مرتبط همزمان با هم به سراغ این فناوری های نسل جدید بروند.»

جهرمی اعلام کرد تولید مودم های 5G در کشور شروع شده است و اپراتورها در بخش تولید تجهیزات 5G سرمایه گذاری را آغاز کرده‌اند. او این موضوعات را نویدبخش تحقق سند ایران دیجیتال می‌داند و تاکید دارد که تا پایان سال اینترنت 5G به صورت نقطه‌ای در بسیاری از نقاط راه‌اندازی خواهد شد. به گفته او مصوبات و قوانین بالادستی برای توسعه 5G گرفته شده تا به مشکل توسعه 4G و 3G در کشور برنخوریم: «بر همین اساس تا پایان دولت بخش‌های بسیاری از سایتهای موجود فعلی را به 5G ارتقاء می‌دهیم. این کار به صورت نقطه‌ای انجام خواهد شد، برای ارائه خدمات FWA یا اینترنت خانگی که به کمک مودم خانگی و نه گوشی همراه رخ می‌دهد. به طور کلی باید بگویم قرار است تا پایان دولت قسمت خوبی از بخش های پرتراکم کشور برای ارائه 5G  آماده شوند.» جهرمی این موضوع را جبران عقب ماندگی در بخش ایتنرنت ثابت می‌داند: ««مجوزهای لازم از سوی سازمان تنظیم مقررات با بازنگری در پروانه سرویس‌‌های اینترنت بی‌سیم ثابت در این زمینه ارائه شده است.»

جهرمی تاکید کرد که دولت قصد دارد خودش برای این کار بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام دهد و شبکه‌های فعلی را ارتقا ببخشد، همانطور که وزارت ارتباطات با سرمایه‌گذاری خودش تمامی مدارس کشور را به فیبرنوری وصل کرد و به گفته جهرمی آنها قصد دارند همین کار را برای ۱۱۰۰ هزار دانشگاه سراسر کشور نیز انجام شوند. البته جهرمی می‌گوید از سرمایه‌گذاران و مشتاقان به انجام این کار برای توسعه فناوری کشور  استقبال می‌کند و در این حال از سازمان بورس نیز خواست تا موانع را برای ورود استارتاپ‌ها به بورس و جذب سرمایه و در نتیجه رشد زیرساخت در کشور، برطرف سازد. آذری جهرمی همچنین از همکاری شرکت ایرانسل و مخابرات برای توسعه زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای دانشگاه‌ها در مسیر آموزش مجازی خبر داد و گفت: «این اقدامات باهدف این است که آموزش در شرایط کرونا تعطیل نشود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۸ مهر ۱۳۹۹

    البته همه اینا رو گفت یادش رفت ممجواد بگه واسه نت حکومتی اینترانت رو راه اندازی میکنه و با سرعت 5 جی پلاس ورود با اثر انگشت و خروج با اثر انگشت از راه دور میزنن در عقب ملت

  • Untitled User
    Untitled User | ۷ مهر ۱۳۹۹

    "وزارت ارتباطات با سرمایه‌گذاری خودش تمامی مدارس کشور را به فیبرنوری وصل کرد"!؟
    می‌فهمی چه می‌گویی وزیر جوان؟ من هر مدرسه‌ای تا حالا دیدم حداکثر ADSL داشته. وقتی یه جایی زیرساخت فیبرنوری نداره شما چطور به فیبرنوری وصلش می‌کنی؟
    لااقل یه‌خورده ملایم‌تر دروغ بگو که باورپذیرتر باشه.

  • noisymind
    noisymind | ۷ مهر ۱۳۹۹

    فعلا که همین اینترنت ثابت رو قیمتش رو حداقل 50درصد! افزایش دادن!! حالا چون خیلی ها از قبل گرفتن و هنوز موعود تمدید قرارداد فرا نرسیده گندش هنوز در نیومده!

  • فراز
    فراز | ۷ مهر ۱۳۹۹

    دروغ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی