ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت الکتریکی لینک اند کو زیرو با مسافت قابل پیمایش 700 کیلومتر معرفی شد

لینک اند کو (Lynk & Co) که یکی از برندهای نوپا در جهان خودرو و جزو زیرمجموعه‌های جیلی محسوب می‌شود، از یک کانسپت جدید با نام زیرو (Zero، به معنای صفر) رونمایی کرد. کانسپت لینک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

لینک اند کو (Lynk & Co) که یکی از برندهای نوپا در جهان خودرو و جزو زیرمجموعه‌های جیلی محسوب می‌شود، از یک کانسپت جدید با نام زیرو (Zero، به معنای صفر) رونمایی کرد.

کانسپت لینک اند کو زیرو در روزهای آتی در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همانطور که از نام این کانسپت می‌توان حدس زد، پیشرانه‌ آن تمام الکتریکی و فاقد آلایندگی است. زیرو بر مبنای «پلتفرم تجربه پایدار» (به اختصار SEA) شرکت جیلی توسعه یافته و در واقع پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی در آینده نزدیک را ارائه می‌کند.

جدیدترین مفهومی لینک اند کو در استودیوی طراحی کمپانی واقع در گوتنبرگ سوئد خلق شده و می‌توان آن را نسخه هاچ‌بک سدان 03 توصیف کرد. البته این مفهومی به لطف جلوپنجره بسته، دستگیره‌های مخفی‌شونده درها و سپرهای متفاوت به نظر می‌رسد ایرودینامیک بهتری در مقایسه با 03 داشته باشد.

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، کانسپت زیرو از رینگ‌های ایرودینامیک، اسپویلر و دیفیوزر عقب نیز سود می‌برد. از لحاظ طراحی این خودروی دنباله روی دیگر اعضای خانواده خود بوده و در همان نگاه نخست به نمای روبرو مشخص می‌شود که با محصولی از لینک اند کو طرف هستیم. در قسمت عقب طراحان برند چینی-سوئدی از روال مرسوم این روزهای دنیا پیروی کرده و چراغ‌های LED را به شکل سرتاسری طراحی کرده‌اند.

با آنکه در نمای بیرونی لینک اند کو زیرو ظاهری شبیه به 03 دارد، اما در داخل کابین وضعیت کاملا متفاوت است. این مفهومی در قسمت میانی داشبورد خود از یک نمایشگر بسیار بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت بهره می‌برد، فرمان خوش‌فرم آن هم D شکل بوده و کنسول میانی از طراحی منحصر بفردی برخوردار است. پوشش چرمی قسمت‌های مختلف و قطعات تزئینی نورپردازی شده از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر کابین هستند.

مدیران لینک اند کو معتقدند کانسپت زیرو نمایانگر آن است که این برند چگونه در عرصه خودروهای تمام الکتریکی به یک پیشتاز تبدیل خواهد شد. درباره جزئیات پیشرانه این مفهومی جذاب فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، اما چینی‌ها ادعا می‌کنند بر اساس استاندارد NEDC امکان پیمایش مسافت 700 کیلومتری با شارژ کامل وجود دارد. با توجه به فاصله معنادار رکوردهای بدست آمده در استاندارد NEDC با شرایط واقعی، انتظار می‌رود این رقم در رانندگی‌های روزمره کمتر از میزان اعلام شده باشد.

همچنین به گفته لینک اند کو شتاب صفر تا صد مفهومی زیرو کمتر از 4 ثانیه بوده و این خودرو از آپدیت نرم‌افزاری از راه دور هم پشتیبانی می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم شرکت مادر لینک اند کو، یعنی جیلی، اعلام کرده پلتفرم SEA نخستین پلتفرم غیر انحصاری (open source) جهان خواهد بود؛ در نتیجه سایر خودروسازان خواهند توانست از آن در تولید محصولات خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۶ مهر ۱۳۹۹

    دست مریزاد.

مطالب پیشنهادی