ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون بلاکچین نصر: اگر دولت با ماینرها همکاری کند می‌توان میلیون‌ها دلار ارزآوری کرد

کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در جهت تغییر عادلانه نرخ حامل‌های انرژی صنعت ماینینگ راهکاری ارائه داده و اعلام کرده فعالان این حوزه می‌توانند با همکاری دولت برای کشور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۴

کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در جهت تغییر عادلانه نرخ حامل‌های انرژی صنعت ماینینگ راهکاری ارائه داده و اعلام کرده فعالان این حوزه می‌توانند با همکاری دولت برای کشور در فاز اول سالانه ۴۰۰ میلیون دلار ثروت آفرینی کنند.

کمیسیون رمز ارز و بلاکچین نظام صنفی رایانه‌ای کشور طرحی در جهت توسعه و رفع موانع تولید در صنعت نوین ماینینگ ارائه کرده است. این کمیسیون در ابتدای این طرح با ذکر این نکته که حجم سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها در دنیا امروزه به بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده، تاکید کرده که ایران نباید از این ثروت غنی عقب بماند.

همچنین در ادامه با اشاره به بهره برداری این صنعت که تولید سالانه ۴ میلیارد دلار درآمد است، اعلام شده که ظرفیت موجود در مزارع رسمی ایران (فارم ارزهای مجازی) حدود دو دهم درصد و مزارع غیررسمی حدود ۹ درصد از سهم جهانی است. بر همین اساس این کمیسیون تاکید دارد که با یک حرکت استراتژیک و اجرای قوانین حمایت از این صنعت می‌توان در گام اول ۴۰۰ میلیون دلار برای تامین نیاز ارزی خرد کشور به دست آورد، رقمی که تنها با اختصاص ۱۵۰۰ مگاوات برق شبکه یا اجازه احداث نیروگاه تولید برق اجرایی خواهد شد.

بر اساس طرح این کمیسیون، محصولی که در زمینه رمزارزها تولید می‌شود یک محصول تحریم ناپذیر بوده و جهت صادرات نیز می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین ایجاد درآمد پایدار ارزی و افزایش درآمدهای غیرنفتی از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌آید و در کنار همه این موارد اعلام شده که بیش از ده هزار فرصت شغلی در کمتر از یکسال با این حمایت‌ها به وجود می‌آید، شغل‌هایی که بر اساس این طرح بسیاری از آنها در مناطق محروم ایجاد خواهد شد.

در این طرح تبیین شده که مشکل تامین برق در ساعات پیک مصرف نیز توسط فعالان رمز ارز می‌تواند حل شود و همچنین افزایش توان تولید برق با استفاده بهینه از ظرفیت گاز موجود در کشور نیز توسط فعالان رمز ارز به وجود خواهد آمد.

این کمیسیون اعلام کرده که برای رسیدن به اهداف فوق، فعالان رمز ارز به حمایت دولت نیاز دارند. در واقع بر اساس طرح کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پیشنهاد تخصیص حامل‌های انرژی (برق و گاز) به این حوزه مطابق با اسناد حمایت از تولید با تعرفه صنعتی و برخوردار شدن از این مزایا به طور مشابه با دیگر صنایع تولیدی، مهمترین نکته‌ای است که فعالان رمز ارز به آن نیاز دارند.

کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پایان طرح خود تاکید کرده که با دریافت گاز با نرخ صنعتی، فعالین رمز ارز می‌توانند ۳۰۰ ساعت (به زمان پیک کشور) برق تولید کند و آن را به وزارت نیرو اهدا کنند. همچنین با صادر کردن محصول تولیدی خود (رمز ارز) و انجام قوانین صادرات اعم از الزام برای بازگردان مقداری از ارز حاصل از صادرات، برای کشور ارزآوری کنند. کمیسیون تاکید داشته امکان ارزآوری برای صنایع خرد کشور تحت نظارت وزارت صمت و بانک مرکزی شدنی خواهد بود و فعالان این حوزه می‌توانند در فاز اول، سالی ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۷ مهر ۱۳۹۹

    طرح به این خوبی ولی کیه که قدر بدونه
    متاسفانه دولت راه راحت تری برای کسری بودجه خودش پیدا کرده
    ( افزابش نرخ ارز)

مطالب پیشنهادی