ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل
تکنولوژی

مدیرعامل گوگل از مدل‌های کاری هیبریدی در دوران پساکرونا می‌گوید

دفاتر مشهور گوگل پس از پایان دوران شیوع کرونا و بازگشت کارکنان به سر کار، متفاوت از گذشته خواهد بود و تغییراتی در فضاهای فیزیکی ایجاد می‌شود. مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای اعلام کرده که این تغییرات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

دفاتر مشهور گوگل پس از پایان دوران شیوع کرونا و بازگشت کارکنان به سر کار، متفاوت از گذشته خواهد بود و تغییراتی در فضاهای فیزیکی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای اعلام کرده که این تغییرات در فضاهای فیزیکی برای حمایت بهتر از کارکنان در آینده اعمال خواهند شد، آینده‌ای که شامل مدل‌های کاری هیبریدی می‌شود. پیچای در یک مصاحبه ویدیوی برای «Time 100» گفته:

«من آینده را انعطاف‌پذیرتر می‌بینم. ما قاطعانه باور داریم که حضور افراد در شرکت، با هم بودن و حس اجتماعی بودن برای حل مشکلات سخت اهمیت دارد و شما باید چیزهای جدیدی خلق کنید، بنابراین ما تغییری در این موضوع نمی‌بینیم و فکر نمی‌کنیم که کارها در آینده ۱۰۰ درصد به صورت دورکاری انجام شوند.»

پیچای اعلام کرده گوگل در حال تغییر و پیکربندی مجدد فضاهای فیزیکی دفاتر برای میزبانی از کارکنان حضوری خود است. در گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، کارکنان بیش از خانه در دفاتر مشغول به فعالیت بودند.

گوگل

گوگل یکی از اولین غول‌های فناوری بود که از امکان دورکاری کارکنان خود تا اواسط سال ۲۰۲۱ خبر داد. پیچای از تاثیر عوامل مختلف در این تصمیم سخن گفته:

«در شروع من متوجه شدم که وارد دوره‌ای از عدم قطعیت درباره آینده می‌شویم و به همین علت می‌خواستیم حس اطمینان را به کارکنان منتقل کنیم. علت اینکه تصمیم گرفتیم کارکنان تا اواسط سال آینده از خانه کار کنند این بود که افراد برای برنامه‌ریزی با مشکل مواجه می‌شدند و روی بهره‌وری آن‌ها تاثیر داشت.»

مدیرعامل گوگل به این موضوع اشاره کرده که این تصمیم بلندمدت کمپانی را مجبور کرد که واقعیت جدید را بپذیرد و آن دورکاری کارکنان در آینده است. به نظر می‌رسد کارمندان با چنین نظری موافق هستند چرا که یک نظرسنجی داخلی نشان داده که ۶۲ درصد کارکنان اعتقاد دارند که تنها چندین روز باید در دفتر حضور داشته باشند و ۲۰ درصد نیز گفته بودند که اصلا نیازی به حضور در دفتر برای انجام کارهای خود ندارند.

پیچای در این مصاحبه همچنین به هزینه‌های بالای زندگی در خلیج سانفرانسیسکو اشاره کرده که در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته‌اند. گوگل برای افزایش بهره‌وری کارکنان دفاتر متفاوتی برای آن‌ها ایجاد کرده که به اعتقاد مدیرعامل این کمپانی، زندگی شخصی آن‌ها را نیز بهبود می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی