ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هرآنچه از رویداد معرفی پیکسل ۵ گوگل انتظار داریم

گوگل چهارشنبه شب مراسم پاییزی خود به نام «Launch Night In» را به صورت مجازی برگزار می‌کند که در آن شاهد رونمایی از محصولات جدید این کمپانی مانند گوشی پیکسل ۵ خواهیم بود. در هفته‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

گوگل چهارشنبه شب مراسم پاییزی خود به نام «Launch Night In» را به صورت مجازی برگزار می‌کند که در آن شاهد رونمایی از محصولات جدید این کمپانی مانند گوشی پیکسل ۵ خواهیم بود.

در هفته‌های اخیر شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره محصولات جدید گوگل بوده‌ایم. این غول دنیای فناوری کمتر از دو ماه پیش از گوشی پیکسل 4a رونمایی کرد و از معرفی نسخه 5G این گوشی و همچنین پیکسل ۵ در پاییز خبر داد. پس از مدتی این کمپانی تاریخ رونمایی از این دو گوشی هوشمند را اعلام کرد، اما در مراسم چهارشنبه شب تنها شاهد معرفی این محصولات نخواهیم بود.

در مراسم چهارشنبه این شرکت علاوه بر گوشی‌های هوشمند، از دستگاه‌های دیگری نیز رونمایی خواهد شد. در ادامه به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که انتظار داریم گوگل در مراسم خود از آن‌ها پرده‌برداری کند.

گوگل پیکسل ۵

پیکسل ۵ جدیدترین پرچمدار این کمپانی خواهد بود که البته طبق شایعات به پردازنده قدرتمندی مجهز نمی‌شود. بر اساس گزارش‌ها، این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶.۰ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بهره می‌برد که رفرش ریت آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. گوگل برای محافظت از این پنل از گوریلا گلس ۶ استفاده خواهد کرد. این نمایشگر از HDR پشتیبانی می‌کند.

در حالی که بسیاری از پرچمدارهای بازار از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند، گوگل این اسکنر را روی پنل پشتی پیکسل ۵ قرار می‌دهد. روی پنل پشتی علاوه بر این سنسور، شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه نیز خواهیم بود.

سنسور اصلی این دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز، اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر و لرزشگیر تصویر اپتیکال و الکترونیکی خواهد بود. دوربین دوم از نوع اولترا واید با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و زاویه دید ۱۰۷ درجه است. کاربران توسط دوربین اصلی قادر به ضبط ویدیوهای 4K‌ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه خواهند بود.

گوگل پیکسل ۵

کاربران گوگل پیکسل ۵ برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0‌ استفاده کنند. از سایر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به چیپست اسنپدراگون 765G با مودم X52، رم ۸ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۰۸۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی اشاره کرد.

این دستگاه که از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند، علاوه بر رنگ مشکی، با رنگ سبز نعنایی نیز وارد بازار خواهد شد. طبق شایعات این گوشی هوشمند با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد و در صورتی که شاهد عرضه نسخه مجهز به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی آن باشیم، احتمالا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود.

گوگل پیکسل 4a 5G

گوگل در مراسم چهارشنبه شب از مدل 5G گوشی پیکسل 4a نیز رونمایی خواهد کرد که تفاوت آن‌ها تنها مربوط به مودم 5G نمی‌شود. طبق شایعات این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۲ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل مجهز می‌شود که بزرگتر از نمایشگر ۵.۸۱ اینچی نسخه استاندارد است. گوگل مانند پیکسل ۵ برای این دستگاه چیپست اسنپدراگون 765G را درنظر می‌‌گیرد و آن را به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌کند.

گوگل پیکسل 4a 5G به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید ۱۱ خواهد بود و مانند پیکسل ۵ روی پنل پشتی آن سنسور اثر انگشت و دوربین دوگانه قرار می‌گیرد. این دوربین شامل سنسورهای ۱۲.۲ و ۸ مگاپیکسلی خواهد بود و قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کنند.

گوگل پیکسل 4a 5G

گوگل برای این محصول خود یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر درنظر می‌گیرد و آن را به یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی مجهز می‌کند که ظرفیت بالاتری نسبت به باتری پیکسل 4a دارد. این گوشی هوشمند 5G با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار می‌‌شود.

اسپیکر هوشمند Nest Audio

گوگل «Nest Audio» جایگزین اسپیکر هوشمند گوگل هوم خواهد شد. این اسپیکر هوشمند جدید از طراحی تمام پارچه‌ای با چهار LED بهره می‌برد. شایعات به عرضه این محصول در رنگ‌های زغالی و گچی و با قیمت ۹۹ دلار اشاره می‌کنند.

اسپیکر هوشمند Nest Audio

این محصول از طراحی متفاوتی نسبت به گوگل هوم مینی و گوگل هوم اصلی بهره می‌برد و بیشتر شبیه اسپیکر هوشمند هوم مکس این کمپانی است. این محصول باید در بازار با اسپیکر جدید اکو آمازون رقابت کند و علاوه بر دستیار صوتی این غول دنیای فناوری با یوتیوب موزیک، اسپاتیفای، Google Image و تقویم آن نیز کار خواهد کرد.

طبق شایعات این محصول از کنترل‌های لمسی، ووفر و تیوتر بهره می‌برد و دارای صدای راه‌اندازی جدیدی خواهد بود. انتظار می‌رود این اسپیکر هوشمند با وزن ۱۱۶۵ گرمی خود سنگینتر از گوگل هوم باشد.

کروم کست با گوگل تی‌وی

این بار کروم کست را می‌توان توسط یک ریموت کنترل کرد. این ریموت به یک D-Pad، دکمه گوگل اسیستنت و دکمه‌های مربوط به تماشای یوتیوب و نتفلیکس مجهز می‌شود. علاوه بر این موارد، شاهد حضور دکمه‌های دیگری روی این ریموت خواهیم بود که کاربران برای اپ‌های موردعلاقه خود می‌توانند آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. برخلاف سایر ریموت‌ها، گوگل دکمه‌های تنظیم صدا را در اطراف قرار می‌دهد.

کروم کست به صورت مستقیم به پورت HDMI متصل شده و همانند آمازون «Fire Stick» انرژی خود را از قابلیت microUSB تامین می‌کند. درون این گجت چیپ ۴ هسته‌های AMLogic S905X2 به همراه ۲ گیگابایت رم  و ۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار می‌گیرد که تنها ۴.۴ گیگابایت آن خالی خواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه با سیستم عامل اندروید ۱۰ و قیمت ۴۹ دلار وارد بازار شود.

شایعات به کابل USB-C به USB-A و شارژر درون جعبه این محصول اشاره می‌کنند. گوگل برای ریموت نسخه جدید کروم کست دو باتری AAA درنظر می‌گیرد و انتظار می‌رود رابط Google TV بازطراحی شده و از لوگوی جدید برای آن استفاده شود.

روتر وای‌فای

آخرین محصولی که شاید در مراسم چهارشنبه معرفی شود، یک روتر وای‌فای ارزان قیمت است. این روتر احتمالا فاقد دستیار گوگل اسیستنت خواهد بود و با اسم رمز «Breeze» و شماره مدل «GJ2CQ» از راه می‌رسد.

این روتر برای مدت زمان کوتاهی در فروشگاه آنلاین والمارت مشاهده شده بود که از قیمت ۹۹.۹۹ دلاری آن خبر می‌داد، البته هم اکنون این محصول حذف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی