ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تعداد قربانیان جهانی کرونا از مرز ۱ میلیون نفر عبور کرد

کرونا از چندین ماه پیش تبدیل به بزرگترین بحران بشر شده و روزبه‌روز بر شمار مبتلایان و قربانیان آن افزوده می‌شود. اکنون این ویروس جان بیش از ۱ میلیون نفر را گرفته است. با شیوع ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

کرونا از چندین ماه پیش تبدیل به بزرگترین بحران بشر شده و روزبه‌روز بر شمار مبتلایان و قربانیان آن افزوده می‌شود. اکنون این ویروس جان بیش از ۱ میلیون نفر را گرفته است.

با شیوع ویروس کرونا زندگی مردم در سراسر جهان مختل و اقتصاد جهانی نیز با شوک بزرگی مواجه شد. این بیماری صنعت گردشگری، سرگرمی و حتی ورزش را فلج کرد و دولت‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن مجبور به اعمال قوانین سختگیرانه شدند.

در ماه آوریل نزدیک به نیمی از مردم جهان، بیش از ۴ میلیارد نفر به نوعی خانه نشین شدند، اما پس از پایان این محدودیت‌ها دوباره شاهد افزایش شمار مبتلایان و قربانیان هستیم. حالا کمتر از یکسال پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به این بیماری، بیش از ۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری کشنده مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان آن نیز از مرز ۱ میلیون نفر عبور کرده است.

طبق آماری که دیروز از سوی وزارت بهداشت ایران منتشر شد، مجموع کل بیماران در کشورمان به ۴۴۶,۴۴۸ نفر رسیده و ۲۵,۵۸۹ نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. دیروز بیش از ۳۳۰۰ نفر مبتلای جدید به این بیماری شناسایی شد و ۱۹۵ نفر نیز قربانی آن شدند.

کرونا

در جهان ایالات متحده آمریکا با بیش از ۷.۳ میلیون مبتلا و ۲۰۹ هزار قربانی در صدر قرار گرفته و پس از آن هند با بیش از ۶ میلیون بیمار به چشم می‌خورد. کرونا تا به امروز در هند جان بیش از ۹۵ هزار نفر را گرفته. با وجود چنین آماری، بزریل از نظر تعداد قربانیان در مقام دوم قرار دارد و تا به امروز بیش از ۱۴۱ هزار برزیلی قربانی این بیماری شده‌اند.

دانشمندان در سراسر جهان در حال تلاش برای یافتن واکسن کرونا هستند و چندین نمونه در فاز سوم آزمایش‌های بالینی قرار دارند، البته در روسیه واکسیناسیون آغاز شده و چین نیز اولین واکسن این کشور را تایید کرده است.

کشورهای اروپایی در اولین موج این بیماری با مشکلات شدیدی مواجه شدند و به علت افزایش بی‌شمار مبتلایان و ظرفیت کم بیمارستان‌ها، دولت‌ها مجبور به اعمال قوانین سختگیرانه برای کاهش سرعت شیوع آن شدند. امروزه بسیاری از مردم از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

چندین روز پیش سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داد که امکان افزایش دو برابری قربانیان این بیماری وجود دارد و شاید کرونا جان ۲ میلیون نفر را در سراسر جهان بگیرد، البته با اعمال محدودیت‌ها در کشورهای مختلف می‌توان این آمار را کاهش داد.

کرونا

کووید-۱۹ از نزدیک به یکسال پیش در حال قربانی گرفتن است، اما همچنان سوالات زیادی درباره آن وجود دارد. هنوز منشا آن بطور دقیق مشخص نشده، با این حال دانشمندان اعتماد دارند که خفاش‌ها باعث چنین بیماری شده‌اند. این ویروس اخیرا یک جهش را تجربه کرده که باعث شده مسری‌تر از گذشته باشد و همین موضوع نگرانی برخی دانشمندان را در پی داشته است.

این بیماری کشنده علائم و عوارض بی‌شماری دارد و طبق جدیدترین پژوهش، احتمالا سیگنال‌های درد را مسدود می‌کند. شیوع کرونا باعث لغو بسیاری از کنفرانس‌ها و رویدادها شده که برای مثال می‌توان به کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در سال جاری میلادی اشاره کرد، البته برخی کمپانی‌ها مانند اپل مراسم‌های خود یعنی WWDC 2020 یا Time Flies را به صورت مجازی برگزار کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    چرا از چین دیگه خبری نیست?

  • آریا
    آریا | ۸ مهر ۱۳۹۹

    لعنت به چین

  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۷ مهر ۱۳۹۹

    یا خدا

مطالب پیشنهادی