ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

معرفی جعبه سقفی مرسدس AMG؛ تلفیقی از مهندسی آیرودینامیک و طراحی صنعتی

افرادی که به مسافرت‌های طولانی علاقه‌مند هستند، معمولا لوازم زیادی را با خود حمل می‌کنند. تجهیز خودرو به باربند و جعبه مخصوص سقفی یکی از راهکارهایی است که این افراد برای حمل لوازم بیشتر از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۰

افرادی که به مسافرت‌های طولانی علاقه‌مند هستند، معمولا لوازم زیادی را با خود حمل می‌کنند. تجهیز خودرو به باربند و جعبه مخصوص سقفی یکی از راهکارهایی است که این افراد برای حمل لوازم بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

حتما می‌دانید نصب باربند و جعبه‌های سقفی باعث افزایش مقاومت خودرو در برابر جریان هوا و در نتیجه بدتر شدن ضریب ایرودینامیک می‌شود؛ این امر هم به نوبه خود می‌تواند افزایش مصرف سوخت، افت هندلینگ و کاهش آرامش کابین را در پی داشته باشد.

اما به‌تازگی مرسدس AMG از یک جعبه سقفی رونمایی کرده که در مقایسه با نمونه‌های معمولی پیشرفته‌تر بوده و از ایرودینامیک بسیار بهتری برخوردار است. این جعبه ظرفیتی برابر با 410 لیتر دارد و از ماه نوامبر به فروش خواهد رسید.

در کنار ایرودینامیک بالا، طراحان مرسدس AMG توجه ویژه‌ای به مقوله زیبایی داشته‌اند. جعبه سقفی طراحی شده توسط این شرکت با توجه به ویژگی‌هایی چون ترکیب رنگ خاکستری و مشکی براق، خطوط مختلف و حجم‌پردازی‌ها، دستگیره‌های یکپارچه با درپوش و همچنین بالچه انتهایی متمایز از نمونه‌های موجود است.

جعبه سقفی مرسدس AMG در دو نسخه تولید خواهد شد که یکی از آنها مخصوص خودروهای کوپه است. این نسخه دارای دیفیوزر متفاوتی بوده و با طراحی خودروهای کوپه هماهنگی بیشتری دارد.

مرسدس AMG تاکید می‌کند این جعبه سقفی زیبا از پلاستیک مقاوم ساخته شده و در رانندگی‌های روزمره و همچنین شرایط سخت جوی می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. به گفته ژرمن‌ها امکان قرار دادن ابزار و لوازمی با حداکثر وزن 70 کیلوگرم داخل این جعبه وجود دارد. بد نیست اشاره کنیم وزن خود جعبه برابر با 26 کیلوگرم است.

برای نصب و یا باز کردن این جعبه مکانیسم آسانی طراحی شده، از این رو در زمانی کوتاه قابل نصب یا جداسازی از ریل‌های سقفی خودرو است. آنطور که اعلام شده در صورت نصب جعبه سقفی روی محصولات مرسدس، بهتر است سرعت حرکت خودرو از 130 کیلومتر در ساعت تجاوز نکند. درباره قیمت این جعبه حرفی به میان نیامده، ولی با توجه به وجود نشان AMG روی آن مسلما گران‌تر از نمونه‌های مشابه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Ali Mojarrad
    Mohammad Ali Mojarrad | ۸ مهر ۱۳۹۹

    کیفیت ارزون نیست. مگه اینکه از جای دیگه کپی شده باشه

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۷ مهر ۱۳۹۹

    amg
    رو هر چی مارکش بخوره گرون میشه

مطالب پیشنهادی