ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین اطلاعات از پیکاپ ریچ 6 دانگ‌فنگ؛ نخستین وانت سبز بازار ایران

طی چند سال اخیر کمپانی بزرگ دانگ‌فنگ چین همکاری گسترده خود را با ایران آغاز کرده که شامل عرضه پلت فرم پژو 301، مونتاژ دانگ فنگ اچ 30 کراس، عرضه کامیون و...می شود. در این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰

طی چند سال اخیر کمپانی بزرگ دانگ‌فنگ چین همکاری گسترده خود را با ایران آغاز کرده که شامل عرضه پلت فرم پژو 301، مونتاژ دانگ فنگ اچ 30 کراس، عرضه کامیون و...می شود. در این شرایط حالا به نظر می رسد که نسل جدید وانت ریچ نیز به عنوان یکی از محصولات هولدینگ دانگ فنگ در راه بازار کشور باشد.

اخیرا نسخه جدیدی از پیکاپ ریچ دانگ فنگ در مرکز شماره‌گذاری تهران دیده شده است. این خودرو که پیکاپ ریچ 6 نام دارد، جدیدترین نسخه از پیکاپ ریچ در بازار چین است و احتمالا در آینده نزدیک وارد بازار ایران می‌شود.

نکته قابل توجه در خصوص پیکاپ ریچ 6، تولید این خودرو با استفاده از تکنولوژی هیبریدی نیسان است، بنابراین احتمالا نخستین پیکاپ پلاگین هیبریدی بازار ایران را در ماه‌های آتی شاهد خواهیم بود.

پیکاپ ریچ را می‌توان نسخه چینی نیسان ناوارا دانست. در طول عرضه چند مدل از پیکاپ ریچ توسط دانگ فنگ، این شرکت همواره از همکاری و مشارکت‌های نیسان سود برده است تا بتواند محصولات بهتری را به بازار عرضه کند.

به نوشته اسب بخار، تولید نسل اول دانگ فنگ ریچ پس از قطع تولید نیسان پیکاپ در پارس خودرو آغاز شد و پس از مدتی خط تولید این پیکاپ به زامیاد منتقل شد. سایپا تاکنون در چند نمایشگاه خودرو نسل دوم دانگ فنگ ریچ را به نمایش گذاشته اما این نسل خودرو مذکور هیچ‌گاه وارد مرحله تولید و عرضه به بازار نشد.

پیکاپ ریچ 6 با چند پیشرانه به مشتریان چینی عرضه شده است. نخستین پیشرانه همان موتور 2.4 لیتری بنزینی است که 158 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دومین پیشرانه قابل انتخاب موتور 2.5 لیتری توربودیزل است که 140 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. هر دو نسخه با گیربکس‌های پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک ZF قابل خریداری هستند. قیمت پیکاپ ریچ 6 در نسخه‌های مجهز به موتور احتراق داخلی با توجه به امکانات و تجهیزات، رقمی بین 84800 تا 139800 یوان تعیین شده است.

ریچ 6

سومین پیشرانه قابل انتخاب منحصر به نسخه الکتریکی پیکاپ ریچ 6 می‌شود. این نسخه به موتور الکتریکی با 160 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور مجهز است و پکیج باتری با ظرفیت 68 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی پیشرانه الکتریکی پیکاپ ریچ 6 برقی را برعهده دارد. این نسخه در بازار چین با قیمت 130 هزار یوان عرضه می‌شود و مشخص نیست که آیا برنامه‌ای برای تولید پیکاپ ریچ الکتریکی در بازار ایران وجود دارد یا خیر.

وانت ریچ 6 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، تنظیم وضعیت انتقال قدرت الکتریکی، قفل دیفرانسیل عقب هوشمند، کامپیوتر سفر، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین، استارت دکمه ای و… مجهز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۷ مهر ۱۳۹۹

    یعنی ۲ سال دیگه همین چین هم ولمون میکنه باید از تاتا موتورز هند ارابه مرگ وارد کنیم
    لعنت بهتون که کشور های اطرافمون چی شدن و شما به چه وضعی رسوندین اینجا رو
    بیشرف ها

    • Hosi
      Hosi | ۷ مهر ۱۳۹۹

      دقیقا

مطالب پیشنهادی