ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی در کمتر از ۲۴ ساعت [تماشا کنید]

شرکت‌‌های زیادی در حال کار روی ساخت خانه با استفاده از پرینتر سه بعدی هستند ولی کمپانی «Mighty Buildings» می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت خانه موردنظر افراد را بسازد. این کمپانی که در کالیفرنیا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰

شرکت‌‌های زیادی در حال کار روی ساخت خانه با استفاده از پرینتر سه بعدی هستند ولی کمپانی «Mighty Buildings» می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت خانه موردنظر افراد را بسازد.

این کمپانی که در کالیفرنیا قرار دارد، هم اکنون خانه‌های سه بعدی را ساخته و تحویل مشتریان در همین منطقه می‌دهد، البته قصد دارد در آینده فعالیت خود را گسترش دهد. این اولین باری نیست که با ساخت خانه به وسیله پرینتر سه بعدی روبه‌رو می‌شویم، با این حال این کمپانی از مواد خاصی استفاده می‌‌کند.

در حالی که سایر شرکت‌ها از مواد مبتنی بر بتن برای ساخت خانه با پرینتر سه بعدی استفاده می‌کنند، Mighty Buildings به سراغ سنگ مصنوعی رفته که به سرعت زیر نور فرابنفش ذوب شده و می‌توان از آن داخل پرینتر استفاده کرد. به همین علت در دو طرف سر پرینتر شاهد استفاده از پنل‌های نور فرابنفش هستیم.

این ماده به سرعت آماده می‌شود و می‌توان به راحتی آن را به صورت افقی پرینت کرد و اشکال و ساختارهای پیچیده ساخت. در حالی که چندین شرکت به دنبال ساخت خانه با پرینتر سه بعدی در کمتر از ۲۴ ساعت هستند، این کمپانی توانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند و در کمتر از یک روز یک خانه ۳۲ متری بسازد که به اعتقاد هم‌بنیانگذار آن به نام «سم روبن»، علت این موضوع روش پیش ساخته آن‌ها است.

Mighty Buildings بجای اینکه خانه را در محل بسازد و پرینتر خود را منتقل کند، مشغول ساخت این خانه در کارخانه خود می‌شود که باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان می‌شود. با این رویکرد علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، می‌توان بسیاری از بخش‌های این فرایند را خودکارسازی کرد.

پس از پایان ساخت خانه، بازوهای رباتیک سطح آن را صاف می‌کنند. به گفته این کمپانی، ۸۰ درصد فرایند ساخت خانه با پرینتر سه بعدی به صورت خودکار انجام می‌شود. افراد می‌توانند در کالیفرنیا برای خرید خانه مورد علاقه خود به سایت این کمپانی مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۷ مهر ۱۳۹۹

    خیلی جالب بود ??یه مستندی از نشنال دیدم چین 30 طبقه شیک می‌ساخت تو 30روز قشنگ روزی یه طبقه. کل طبقه شامل اتصالات آب و برق و.... بود میاوردن ماژولاری نصب میکردن

مطالب پیشنهادی