ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقص کارت گرافیک RTX 3080 احتمالا به دلیل استفاده از خازن بی‌کیفیت است

برخی از مدل‌های کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا به دلیل استفاده از خازن‌های بی‌کیفیت دچار نقص فنی شده و سبب کرش کردن بازی‌ها می‌شوند. وب سایت آلمانی Igor'sLAB پس از بررسی نسخه های متفرقه RTX ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰

برخی از مدل‌های کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا به دلیل استفاده از خازن‌های بی‌کیفیت دچار نقص فنی شده و سبب کرش کردن بازی‌ها می‌شوند.

وب سایت آلمانی Igor'sLAB پس از بررسی نسخه های متفرقه RTX 3080 متوجه تفاوت در برخی قطعات آن‌ها شد. به گفته این سایت شرکت‌های واسط (AIB) که نسخه‌های مختلف کارت‌های گرافیک انویدیا را تولید می‌کنند، از خازن‌های بی‌کیفیت که مسئول انتقال برق به کارت گرافیک هستند استفاده کرده‌اند.

نسخه Founders Edition کارت گرافیک RTX 3080. قرمز خازن POSCAP و سبز خازن MLCC را نشان می‌دهند.

وب سایت یاد شده با مقایسه نسخه مرجع کارت گرافیک RTX 3080 با نسخه‌های شخص ثالث از شرکت‌هایی مثل EVGA، ایسوس و MSI متوجه تفاوت‌هایی در سخت افزار شد. آنطور که در گزارش آمده، شرکت‌هایی مثل Zotac از شش خازن POSCAP استفاده کرده‌اند که قیمت کمتری نسبت به خازن MLCC داشته و توانایی برق رسانی بی‌نقص به کارت گرافیک را ندارند.

EVGA از ترکیب POSCAP و MLCC استفاده کرده است. ایسوس که ظاهراً می‌دانسته استفاده از خازن POSCAP دردسرساز می‌شود، به طور کامل آن را حذف کرده و فقط از خازن باکیفیت و گران قیمت‌تر MLCC در کارت گرافیک TUF RTX 3080 استفاده کرده است.

کارت گرافیک TUF 3080 ایسوس که تماماً از خازن‌های باکیفیت MLCC استفاده می‌کند.

EVGA پس از انتشار این گزارش در بیانیه‌ای خازن‌های بی‌کیفیت را مقصر احتمالی نقص فنی دانست. آنطور که در گزارش نوشته شده، مشکل کرش کردن بازی‌ها زمانی که سرعت کلاک کارت گرافیک با استفاده از GPU Boost به ۲.۰ گیگاهرتز می‌رسد (۳۰۰ مگاهرتز بالاتر از نسخه مرجع) رخ می‌دهد.

اگر خازن‌های بی‌کیفیت واقعاً مقصر اصلی باشند، جایگزین کردن آن‌ها به تغییرات قابل توجه در فرآیند تولید و بازطراحی برد نیاز خواهد داشت که هزینه سنگینی بر دوش سازندگان می‌گذارد. راه حل احتمالی دیگر انتشار آپدیت vBIOS خواهد بود تا از عبور فرکانس کارت‌ها از ۱۷۱۰ مگاهرتز که توسط انویدیا تعیین شده جلوگیری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۷ مهر ۱۳۹۹

    ارزانی وگرانی بی دلیل نیست !!!!

  • Hosi
    Hosi | ۷ مهر ۱۳۹۹

    اون زمان که هنوز کیس نیاز بود یادمه یسری گرافیک زُتاک خریدم پشیمون شدم تعجب می‌کنم هنوز هستش جواب میده ولی نه در حد ایسوس و کارت های جیفورس. الان که قیمتا تخیلین ولی اون زمان ارزش داش یکم بیشتر خرج کنی جیفورس یا ایسوس بخری.

  • Reza12022
    Reza12022 | ۷ مهر ۱۳۹۹

    واقعاً قطعات ایسوس باکیفیته

  • Neo
    Neo | ۷ مهر ۱۳۹۹

    کم کردن فرکانس شد راه حل؟کسی که اینو خریده میخواد حداکثر استفاده رو کنه

مطالب پیشنهادی