ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کریگ فدریگی از چگونگی توسعه قابلیت Scribble اپل پنسل در iPadOS 14 می‌گوید

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نسخه «iPadOS 14» قابلیت جدیدی به نام« Scribble» است که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند در هر قسمتی از دستگاه که متن محور است، با «اپل پنسل» به راحتی بنویسند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نسخه «iPadOS 14» قابلیت جدیدی به نام« Scribble» است که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند در هر قسمتی از دستگاه که متن محور است، با «اپل پنسل» به راحتی بنویسند و سپس دست نوشته‌ها به متن تایپ شده تبدیل می‌شود.

«کریگ فدریگی» معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل، توضیحات جالبی در مورد نحوه عملکرد این قابلیت ارائه داده که قدرت اپل را بیش از پیش به رخ می‌کشد. 

کاربران با کمک قابلیت «اسکریبل» اپل پنسل در نسخه جدید iPadOS می‌توانند، تقریباً در هر قسمت متن محور مانند نوار آدرس در سافاری یا در قسمت مربوط به نوشتن متن برای پیام‌ها، یادداشت‌های خود را بنویسند. این دست نوشته‌ها به صورت خودکار به متن تایپ شده تبدیل می‌شود. در واقع کاربران با وجود ویژگی اسکریبل، دیگر مجبور نیستند برای ورود از صفحه کلید و اپل پنسل استفاده کنند.

براساس اعلام فدریگی، اساس کار ویژگی جدید، جمع آوری داده است. وی معتقد است:

«هنگامی که صحبت از شناسایی دست خط می‌شود، یکی از موضوعات مهم جمع آوری داده‌‌ها است.»

کریگ فدریگی در ادامه توضیحات خود به این موضوع اشاره می‌کند که برای توسعه این ویژگی، از افراد مختلفی در سراسر جهان خواسته شده تا به فرمت‌‌های مختلف اعم از تندنویسی، کند نویسی، نوشتن در حالت‌های مختلف مثلا اریب نویسی و غیره، مطالبی را با دست خط خودشان بنویسند. حجم زیادی از داده‌های مربوط به دست خط افراد مختلف توسط شرکت جمع آوری و پردازش شده است.

جمع آوری داده‌های متنوع از دست خط افراد مختلف در سراسر جهان، باعث شده اسکریبل بتواند به صورت دقیق‌تر و قابل اعتمادتری با کمک فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی، داده‌های دریافتی اعم از هر کلمه، حرف یا طرحی که توسط کاربر می‌نویسد را شناسایی کرده و حتی بتواند کلمه بعدی را نیز پیش بینی کند.

‌ویژگی اسکریبل با روشی متمایز از رویکردهای نسبتاً ساده اسکن و تجزیه و تحلیل دست خط موجود، کار می‌کند و اپل برای توسعه این فناوری، تنها به نمونه‌های استاتیکی دست خط اکتفا نکرده‌ است.

باتوجه به اینکه در قابلیت اسکریبل، تمام پردازش‌ها به‌صورت بلادرنگ انجام می‌شود، قدرت پردازش دستگاه باید به‌گونه‌ای باشد که از پس چنین نیازی بربیاید که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده است.

در واقع اپل برای توسعه قابلیت جدید خود، هم داده‌های بسیاری را جمع آوری کرده و هم قدرت پردازش قدرتمندی را مورد استفاده قرار داده است تا دستگاه بتواند به محض نوشتن در هر قسمت متن محور دستگاه با اپل پنسل، دست نوشته‌ها را به من تایپ شده تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی