ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سالانه کمبریج از دنیای رمزارز: تعداد کاربران به ۱۰۱ میلیون نفر رسید

دانشگاه کمبریج تعداد کاربران ارزهای دیجیتال دنیا در سال ۲۰۲۰ را ۱۰۱ میلیون نفر تخمین زده که نسبت به سال ۲۰۱۸ تقریباً سه برابر افزایش داشته است. دانشگاه کمبریج سومین گزارش سالانه خود در مورد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

دانشگاه کمبریج تعداد کاربران ارزهای دیجیتال دنیا در سال ۲۰۲۰ را ۱۰۱ میلیون نفر تخمین زده که نسبت به سال ۲۰۱۸ تقریباً سه برابر افزایش داشته است.

دانشگاه کمبریج سومین گزارش سالانه خود در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در جهان را منتشر کرد که اطلاعات جالبی در مورد این صنعت فاش می‌کند. یکی از جالب‌ترین نکات این گزارش افزایش قابل توجه کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا در مقایسه با سال‌های گذشته است.

دانشگاه کمبریج سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران ارزهای دیجیتال را حدوداً ۳۵ میلیون نفر تخمین زده بود که حالا به ۱۰۱ میلیون نفر رسیده است. بر اساس گزارش این دانشگاه بریتانیایی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۹۱ میلیون اکانت در پلتفرم‌های تبادل رمزارز و کیف پول دیجیتال ایجاد شده است.

در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تعداد کاربران ارز دیجیتال به ۱۰۱ میلیون نفر رسیده و ۱۹۱ میلیون حساب کاربری ایجاد شده است.

گزارش مورد بحث نشان می‌دهد که تعداد کاربران ارز دیجیتال با افزایش ۱۸۹ درصدی روبرو شده است. در ادامه گزارش به تحقیقات مشابهی که برای تخمین تعداد کاربران رمزارز در دنیا انجام شده نیز اشاره شده و برای مثال رگولاتور مالی بریتانیا معتقد است تعداد کاربران کریپتو از سال ۲۰۱۹ با افزایش تقریبی ۷۸ درصدی روبرو بوده است.

البته افزایش تعداد کاربران کریپتو لزوماً به معنی استفاده آن‌ها از ارزهای دیجیتال به شیوه یکسان نیست. فعالیت کاربران (User Activity) به عنوان یکی از «معیارهای مفید» برای نظارت بر تعاملات آن‌ها با اکوسیستم کریپتو در نظر گرفته می‌شود و آنطور که در گزارش آمده، فعالیت کاربران در آمریکای شمالی و اروپا بیشتر بوده و بر اساس داده‌های ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال، حدود ۴۰ درصد از کاربران در این مناطق فعال هستند.

این گزارش اشاره می‌کند که با وجود پراکندگی کاربران ارز دیجیتال در سراسر دنیا، کاربران اغلب از کیف پول‌ها و سرویس‌های پرداختی مستقر در کشور محل سکونت خود استفاده می‌کنند. یکی از نقاط قوت ارزهای دیجیتال این است که کاربران از سراسر دنیا می‌توانند به توکن‌ها و سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند و خدمات دهی شرکت‌ها به کاربران خارجی عجیب نیست، ولی با این وجود درصد بالایی از کاربران کریپتو از شرکت‌های کشور محل سکونت خود استفاده کرده‌اند.

در این گزارش به نوع کاربران ارزهای دیجیتال هم اشاره شده که در نوع خود جالب است. داده‌های دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که درصد بالایی از کاربران کریپتو از نوع خرده فروشی (Retail Client) یا به عبارت دیگر غیر حرفه‌ای بوده‌اند.

آمارها از تفاوت فاحش بین کاربران کسب‌وکار و وابسته به مؤسسات در مقایسه با دیگر کاربران خبر می‌دهند. آمریکای شمالی و اروپا با ۳۰ درصد بیشترین تعداد کاربران کسب و کار و وابسته به مؤسسات را در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند که در مقایسه با منقطه آسیا-اقیانوسیه (۱۶ درصد) تفاوت چشمگیری را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی