ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بینگ و ۳ موتور جستجوی دیگر به گوشی کاربران اندروید در اروپا می‌آ‌یند

گوگل به عنوان بخشی از توافقات ضد انحصاری به کاربران جدید اندروید در اروپا امکان دانلود موتورهای جستجوی دیگری را در کنار اپ خود می‌دهد. براساس آمار منتشر شده از طریق «Statcounter» گوگل 97 درصد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

گوگل به عنوان بخشی از توافقات ضد انحصاری به کاربران جدید اندروید در اروپا امکان دانلود موتورهای جستجوی دیگری را در کنار اپ خود می‌دهد.

براساس آمار منتشر شده از طریق «Statcounter» گوگل 97 درصد سهم بازار موتور جستجو در اروپا را از آن خود کرده است. توافقات ضد انحصاری این شرکت را مجبور کرد تا سه گزینه دیگر در کنار موتور جستجوی گوگل برای کاربران قرار دهد و بینگ، یکی از چهار گزینه موتور جستجویی است که در دسترس کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد.

گوگل پس از فشار از سوی اروپا تصمیم گرفت موضوع انتخاب موتورهای جستجوهای دیگر را به حراج بگذارد که نتایج آن حالا اعلام شده است. بر این اساس موتور info.com در 31 کشور، PrivacyWall در 22 کشور، GMX در 16 کشور و بینگ در 13 کشور برنده شدند تا روی گوشی‌های اندرویدی جدید دانلود شوند. DuckDuckGo نیز تنها در هشت کشور توانست جایگاهی را برای خود باز کند.

البته نتایج نشان می‌دهد مایکروسافت توانسته موتور جستجوی خود را در رقابت با گوگل در دسترس کاربران بزرگترین بازارهای اروپایی قرار دهد و از ابتدای ماه آتی بینگ به عنوان یکی از چهار گزینه موجود، در دسترس کاربران کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ و انگلستان قرار می‌گیرد. ارائه خدمات در این کشورها که بیشترین جمعیت قاره سبز را در خود جای داده‌اند به مراتب از کشورهای کم جمعیت اهمیت بیشتری دارد.

هرچند مایکروسافت برای بازکردن جای پای پینگ در این کشورها و ارتقای سهم ۳.۰۶ درصدی خود از بازار هزینه زیادی صرف کرده اما کارایی بالای سرویس گوگل نسبت به دیگر موتورها انکارناپذیر است و همین عامل باعث شده روی دسکتاپ هم اقبال بسیار بیشتری داشته باشد.

از اینرو باید ببینیم در نهایت کاربران به سمت کدام موتور جستجو تمایل بیشتری دارند و آیا سیاست‌های ضد انحصاری اروپا می‌تواند به عنوان راهکاری مناسب برای سایر شرکت‌ها شرایط بهتری را فراهم کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی