ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

بهترین اپلیکیشن‌ها برای برنامه‌ریزی کارها و فعالیت‌ها

برای برنامه‌ریزی کارها و دسته‌بندی یا اولویت‌بندی کردنشان روش‌های متفاوتی وجود دارد. برخی ترجیح می‌دهند کارهای مورد نظرشان را روی تکه‌ای کاغذ بنویسند و روی میزشان قرار دهند. برخی کارهایشان را روی استیکر می‌نویسند و ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

برای برنامه‌ریزی کارها و دسته‌بندی یا اولویت‌بندی کردنشان روش‌های متفاوتی وجود دارد. برخی ترجیح می‌دهند کارهای مورد نظرشان را روی تکه‌ای کاغذ بنویسند و روی میزشان قرار دهند. برخی کارهایشان را روی استیکر می‌نویسند و برخی دیگر نیز از اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنند که مخصوص این کار هستند. امروز سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های برنامه ریزی می‌رویم، پس با ما همراه باشید.

پیشرفت تکنولوژی موجب می‌شود تا روال سنتی کارهایی که انجام می‌دهیم شکلی نوین به خود بگیرد. این مسئله ختی درخصوص ساده‌ترین فعالیت‌های روزانه ما نیز صدق می‌کند. امروز می‌توانیم بدون نیاز به ابزاری خاص و حتی یک قلم و کاغذ ساده، تنها به واسطه اپلیکیشن‌ های برنامه ریزی متنوعی که روی موبایلمان نصب می‌شوند کارهایمان را پیش ببریم. امکانات فوق‌العاده‌ای که این اپلیکیشن‌ها در اختیارمان قرار می‌دهند قطعا قابل مقایسه با هیچ روش دیگری نیست.

TickTick

TickTick از آن دسته اپلیکیشن‌های ساده‌ای است که قابلیت‌های متنوعش هیجان‌زده‌تان می‌کند. اپلیکیشنی که توسط فروشگاه پلی‌استور وارد لیست پیشنهادی شده و کاربران زیادی از آن به صورت روزانه استفاده می‌کنند. TickTick به شما این اجازه را می‌دهد تا اطلاعاتتان را روی فضای ابری ذخیره‌سازی کنید. بدین شکل از طریق هر دستگاه یا سیستم دیگری می‌توانید به لیست‌ها و فعالیت‌هایتان دسترسی داشته باشید. کنار ویجت TickTick  که روی صفحه اصلی گوشی شما قرار می‌گیرد و لیست‌ها و فعالیت‌هایتان را به شما نشان می‌دهد، این امکان وجود دارد تا برای برخی از فعالیت‌ها آلارم ست کنید.

TickTick

TickTick

سازنده: Appest Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید - iOS حجم: 50 مگابایت زبان:


Any.do

Any.do از آن دسته اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند تمام انتظارات شما را برطرف کند. می‌توانید لیست‌های متفاوتی از فعالیت‌های مورد نظرتان تشکیل دهید و سپس آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. حتی برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر این امکان وجود دارد تا از تقویم داخل Any.do استفاده کنید. بدین شکل با یک تیر دو نشان می‌زنید و دیگر نیازی به یک اپلیکیشن مجزا برای چک کردن تقویم نخواهید داشت. Any.do از قابلیت ذخیره‌سازی روی فضای ابری هم پشتیبانی می‌کند. درنتیجه شما می‌توانید روی چند دستگاه مختلف به اطلاعات و برنامه‌ریزی‌هایتان دسترسی داشته باشید. اگر اهل استفاده از دستیارهای صوتی هستید نیز خیالتان راحت، Any.do از دستیاز صوتی گوگل و‌ آمازون به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.

Any.do

Any.do

سازنده: Any.do To-do list & Calendar قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید - iOS حجم: 67 مگابایت زبان:


Todoist

اگر اهل تکنولوژی باشید حتما وبسایت Verge رو می‌شناسید. از نظر وبسایت Verge بهترین اپلیکیشن برای برنامه‌ریزی کارها و تشکیل لیست‌هایی برای فراموش نکردنشان Todoist است. اتفاقا Todoist در لیست اپلیکیشن‌های پیشنهادی فروشگاه پلی‌ استور نیز حضور دارد. Todoist در کنار نسخه اندروید و Ios، نسخه دسکتاپ و حتی اکستنشنی خاص برای مرورگر گوگل کروم نیز دارد. شما همچنین می‌توانید از تگ‌های مختلفی که در Todoist طراحی شده‌اند برای اولویت‌بندی کارهایتان استفاده کند. Todoist حتی می‌تواند آمار و ارقامی براساس میزان فعالیت شما و روند پیشروی در انجام دادن کارهای برنامه‌ریزی‌ شده‌ ثبت کند. این آمار پس از تحلیل شدن در بازه‌های زمانی مختلف به شما نمایش داده می‌شود.

Todoist

Todoist

سازنده: Doist قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید - iOS حجم: 28 مگابایت زبان:


Notion

پیچیده‌ترین اپلیکیشن در این لیست قطعا Notion است. Notion از آن دسته اپلیکیشن‌هایی است که طیف وسیعی از کاربران را راضی می‌کند. اگر طرفدار سادگی هستید، Notion می‌تواند امکانات ابتدایی و ساده‌ای را در اختیارتان قرار دهد. اما اگر اهل استفاده از ماکسیمم پتانسیل یک برنامه هستید، باز هم Notion روی شما را زمین نمی‌اندازد. شما می‌توانید در Notion کدنویسی کنید یا با استفاده از امکانات ویژه‌ای که تدارک دیده شده، چند میز کار برای خودتان تعریف کنید. یکی مخصوص کارهای روزمره، یکی مخصوص کارهای خانه، یکی برای فعالیت‌های اداره و... . Notion یکی از خاص‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌ های برنامه ریزی برای موبایل است که کاربران نباید از دست بدهند.

Notion

Notion

سازنده: Notion Labs, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید - iOS حجم: 10 مگابایت زبان:


Trello

برخی مواقع ممکن است به اپلیکیشنی برای برنامه‌ریزی در ابعاد بزرگ‌تر نیاز داشته باشید. برای مثال زمانی که صحبت از کارهای شخصی و انفرادی گذشته و می‌خواهید یک پروژه دانشگاهی یا اداری را برنامه‌ریزی کنید. آن هم زمانی که پای چند نفر در میان است و می‌بایست همه به فایل شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند مسئولیت محوله را به درستی انجام دهند. Trello مانند یک تخته بزرگ می‌ماند که می‌توانید کارها و فعالیت‌های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. دوستان و افراد مور نظرتان را وارد و برای هر فرد مسئولیتی مشخص کنید. حتی این امکان وجود دارد تا کاربران بتوانند به صورت مجزا میزان پیشرویشان در کارها را گزارش دهند. Trello نه تنها روی گوشی‌های هوشمند بلکه از طریق مرورگر نیز قابل دسترسی است.

Trello

Trello

سازنده: Trello, Inc. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید - iOS حجم: 48 مگابایت زبان:

می‌توانید توضیحات کامل‌تر درخصوص بهترین اپلیکیشن‌ های برنامه ریزی را در ویدیو تماشا کنید. ویدیو را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و اگر نظر یا پیشنهادی دارید، در قسمت نظرات مطرحشان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amir_h_fro
    amir_h_fro | ۹ مهر ۱۳۹۹

    جای نرم افزار Microsoft To-do تو این برنامه ها خالیه، امکان استفاده از تقویم شمسی هم داره برای برنامه ریزی

  • amir_h_fro
    amir_h_fro | ۹ مهر ۱۳۹۹

    نرم افزار Microsoft Todo روی ویندوز به خاطر داشتن امکان استفاده از تقویم شمسی برای برنامه ریزی کارا میتونه بهترین انتخاب باشه، با نرم افزار گوشی هم سینک میشه

  • sackboy
    sackboy | ۹ مهر ۱۳۹۹

    ممنون از مقاله ی مفیدتون. ولی باورم نمی شه تصاویر نرم افزارا رو نذاشتین!! دیجیاتو اغلب در پوشش تصویری ضعیف عمل می کنه! از اینم که بگذریم، یکی از مهم ترین المان های این نرم افزارا رابط کاربریشونه که اصلا اشاره ای بهشون نکردین. آوردن چند تا تصویر ساده، می تونست تا حدی این ضعف رو پوشش بده.

مطالب پیشنهادی