ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حرکت اول با سرمایه‌گذاری در استارتاپ جاجیگا ۲۰ درصد از سهام آن را تصاحب کرد

«حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری همراه اول، با سرمایه‌گذاری در جاجیگا، ۲۰ درصد از سهام این استارتاپ را خریداری کرد؛ اقدامی که به عقیده مدیرعامل جاجیگا باعث می‌شود آنها تبدیل به بازیگر اصلی سایت‌های رزرو اقامتگاه شوند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۳

«حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری همراه اول، با سرمایه‌گذاری در جاجیگا، ۲۰ درصد از سهام این استارتاپ را خریداری کرد؛ اقدامی که به عقیده مدیرعامل جاجیگا باعث می‌شود آنها تبدیل به بازیگر اصلی سایت‌های رزرو اقامتگاه شوند.

امروز در یک نشست رسانه‌ای، جاجیگا اعلام کرد که مجموعه حرکت اول در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است. «بابک سهرابی»، مدیر عامل جاجیگا با اعلام خبر این سرمایه‌گذاری تاکید کرد که حوزه رزرواسیون آنلاین اقامتگاه‌ها هنوز بازیگر اصلی ندارد و آنها و رقبایی چون اتاقک، جاباما و سایت شب در یک میدان بدون رهبر اصلی رقابت می‌کنند. به عقیده سهرابی، آن‌ها به زودی تبدیل به «بازیگر اصلی این حوزه» می‌شوند. او ضمن اشاره به فعالیت خوب رقبایشان، باور دارد که جاجیگا پتانسیل اول شدن را در این مارکت دارد. او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه در حال حاضر جاجیگا از نظر آماری در چه وضعیتی قرار دارد می‌گوید:

«در حال حاضر بیش از ۵ هزار اقامتگاه با ما همکاری دارند که گستره موقعیت جغرافیایی آنها در ۱۷۰ شهر و روستا است. ما یک تیم ۱۱ نفره هستیم و مزیت ما نسبت به رقبا در همین است که توانستیم با تیمی کوچک تا این حد رشد کنیم. محل استقرار تیم ما نیز در پایتخت نیست و در لاهیجان است و این رشد را ذره ذره به دست آورده‌ایم؛ به طوری که تا آبان ۹۸ هر ماه نسبت به ماه قبل بیش از ۸۰۰ درصد رشد داشتیم و پس از آن به علت قطعی اینترنت این موضوع با کندی مواجه شد و سپس با شیوع ویروس کرونا کلا به صفر درصد رشد رسید. از اواخر اردیبهشت ماه اما ورق برگشت و حالا با وجود شیوع این ویروس، رشد خوبی را تجربه می‌کنیم و هر ماه نسبت به ماه قبل دو برابر رشد داریم.»

سهرابی همچنین به دیجیاتو می‌گوید که انتقاداتی نسبت به عملکرد پلتفرم‌های گردشگری در دوران کنونی وجود دارد مبنی بر اینکه آنها مروج سفر هستند اما او معتقد است که در جاجیگا آنها توانسته‌اند پاسخ این انتقادات را با عملکردی درست بدهند: «هم‌اکنون بیش  از ۱۰۰۰ اقامتگاه ضدعفونی شده در جاجیگا وجود دارد که به تک تک صاحبین آنها آموزش‌های لازم داده شده تا محل اقامت خود را هربار ضدعفونی کنند. واضح است که کرونا تا مدت‌ها مهمان ماست و نمی‌توان تمامی بخش‌های زندگی از جمله سفر کردن را حذف کرد. از همین رو ما در جاجیگا تصمیم گرفتیم که سفرها را ایمن سازی کنیم. جاجیگا می‌تواند یک محل اقامت در روستایی خوش آب و هوا را برای یک خانواده به ارمغان بیاورد و این تجربه‌ها برای مشتریان ما مهم است.»

«محمد مهدی عباسخانی» مدیرعامل حرکت اول نیز با ذکر این نکته که رقم این سرمایه‌گذاری را نمی‌تواند اعلام کند تاکید کرد که آنها ۲۰ درصد سهام جاجیگا را خریده‌اند و نگاهشان به بازار سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها در سال جدید کماکان ادامه دارد. او پیش‌تر به دیجیاتو گفته بود که این مجموعه تا پایان سال ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد داشت که بخشی از آن در جاجیگا صورت گرفته است. عباسخانی تاکید کرد که آنها در حوزه فروش بلیت آنلاین نگاه ویژه‌ای دارند و قصد دارند روی مجموعه‌های متنوع و فعال در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام بدهند.

عباسخانی در پاسخ به این پرسش که چرا در این شرایط روی یک استارتاپ گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند اعلام کرد که آنه نگاه خوشبینانه‌ای به این کسب‌وکارها دارند و باور دارند که تا چند سال آینده بازار گردشگری دنیا وارد مسیر جدیدی خواهد شد و یک رشد چند میلیارد دلاری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی