ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ گوگل Messages به زودی پیامک‌های رمز پویا را به طور خودکار حذف می‌کند

گوگل به زودی قابلیت جدیدی را به اپ Messages اضافه می‌کند که پیامک‌های حاوی رمز پویا را شناسایی کرده و آن‌ها را پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف می‌کند. این روزها به خاطر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

گوگل به زودی قابلیت جدیدی را به اپ Messages اضافه می‌کند که پیامک‌های حاوی رمز پویا را شناسایی کرده و آن‌ها را پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف می‌کند.

این روزها به خاطر استفاده از انواع سرویس‌های اینترنتی و بانکی، دریافت پیامک‌های رمز پویا یا یکبار مصرف (OTP) عادی شده است. این پیامک‌ها پس از وارد کردن کد دیگر بی‌مصرف شده و اگر پاک نشوند صندوق پیام‌ها یا همان اینباکس را شلوغ و بی‌نظم می‌کنند. می‌توان آن‌ها را به شکل دستی پاک کرد که برای برخی از کاربران کاری زمانگیر بوده و ممکن است حین کار پیامک‌های دیگر هم پاک شوند.

گوگل برای حل این مشکل در حال توسعه قابلیت جدیدی برای اپ Messages است که با شناسایی پیامک‌های حاوی رمز پویا و حذف آن‌ها پس از ۲۴ ساعت، به خلوت شدن صندوق پیام‌ها کمک می‌کند. از آنجا که پیامک‌های رمز یکبار مصرف به سرعت بلااستفاده می‌شوند، امکان حذف خودکار آن‌ها برای بسیاری از کاربران نکته مثبتی خواهد بود.

این قابلیت که توسط سایت XDA Developers و با بررسی فایل apk نسخه v6.7.067 برنامه Google Messages کشف شده، پس از ۲۴ ساعت برای حذف خودکار پیامک‌های حاوی رمز پویا به کاربر اطلاع رسانی می‌کند. کاربر می‌تواند حذف پیام‌ها را تأیید کرده و یا با لمس گزینه «no thanks» آن‌ها را ذخیره کند.

قابلیت مذکور هم اکنون مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی برای Messages منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی