ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدرسه رایگان جف بزوس دانش آموزان را به روش «مونته سوری» آموزش می‌دهد

ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس که با شیوع کرونا با افزایش چشمگیر سرمایه خود مواجه شده، اولین مدرسه پیش دبستانی رایگان خود برای خانواده‌های کم درآمد را در تاریخ ۲۸ مهر ماه در یکی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس که با شیوع کرونا با افزایش چشمگیر سرمایه خود مواجه شده، اولین مدرسه پیش دبستانی رایگان خود برای خانواده‌های کم درآمد را در تاریخ ۲۸ مهر ماه در یکی از شهرهای واشنگتن باز می‌کند.

بسیاری از ثروتمندان سهمی در کارهای خیریه دارند که یکی از مشهورترین آن‌ها، بیل گیتس است. در این میان جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد روی کره زمین در این زمینه فعالیت چندانی ندارد، با این حال تصمیم گرفته برای خانواده‌های کم درآمد تحت برنامه بشردوستانه «Day One Fund» مدارس پیش دبستانی رایگان تاسیس کند.

این مدارس به وسیله یک سازمان غیرانتفاعی به نام «آکادمی بزوس» راه‌اندازی می‌شوند و اولین آن در شهر «دی موینز» در واشنگتن باز خواهد شد و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شوند. در این مدرسه دانش آموزان زیادی در رده سنی ۳ تا ۵ سال حضور خواهند داشت و ۵ روز در هفته فعالیت می‌کند.

طبق اعلام «Day 1 Academies Fund»، در این مدرسه پیش دبستانی تمام اقدامات ایمنی مربوط به ویروس کرونا در ایالت واشنگتن و همچنین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) رعایت خواهند شد.

در مدارس پیش دبستانی مدنظر مدیرعامل آمازون که برای اولین بار از راه‌اندازی آن‌ها در سپتامبر ۲۰۱۸ خبر داده بود، از روش «مونته‌سوری» استفاده خواهد شد. مدارس مونته‌سوری روی آموزش عملی و خودگران با بلوک‌های بدون وقفه زمانی و کلاس‌های درس مختلط از نظر سنی تمرکز می‌کنند.

روش مونته‌وری نزدیک به یک قرن پیش توسط یک مربی کودکان معلول به نام «ماریا مونته‌سوری» توسعه پیدا کرد که یک روش آموزشی کودک محور مبتنی بر مشاهده کودکان است. در مدارس مونته‌سوری دانش آموزان با توجه به استعداد طبیعی خود مشغول فعالیت‌های مختلف می‌شوند. در این مدارس برای کودکان محدودیت درنظر گرفته می‌شود، با این حال در آن آزاد هستند. جف بزوس و همچنین بیانگذاران گوگل یعنی «لری پیج» و «سرگی برین» نتیجه روش مونته‌سوری هستند.

جف بزوس اولین میلیاردی نیست که به دنبال تاسیس مراکز آموزشی است. در گذشته گزارشی مبنی بر تاسیس یک دانشگاه مخصوص برنامه‌نویس‌ها توسط مدیرعامل سابق گوگل، «اریک اشمیت» منتشر شده بود که رقیب MIT و استنفورد محسوب می‌شود.

در کنار اشمیت، گوگل نیز با دوره‌های آموزشی ۶ ماهه نیاز افراد به مدارک دانشگاهی را از بین می‌برد و افراد با پرداخت هزینه بسیار کمتر از دانشگاه، می‌توانند کار مناسب خود را پیدا کنند. تفاوت اصلی میان برنامه‌های اشمیت و گوگل با بزوس، مقطع تحصیلی است. در حالی که دو مورد اول به دنبال تحصیلات دانشگاهی هستند، بزوس پایینترین سطح را هدف قرار داده که البته اهمیت بالایی در زندگی و آینده افراد دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۹ مهر ۱۳۹۹

    مونته سوری vs چوب فلک!

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۹ مهر ۱۳۹۹

    مونته سوری vs چوب و فلک!!

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۹ مهر ۱۳۹۹

    جانی سینز+بیل گیتس=جف بزوس

    • Decadecimal Dream Life
      Decadecimal Dream Life | ۹ مهر ۱۳۹۹

      ????

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۸ مهر ۱۳۹۹

    روش جالبیه. کلا سیستم آموزشی سنتی خلاقیت کشه

مطالب پیشنهادی