ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری سامسونگ و مایکروسافت برای ارائه راه‌حل‌های 5G مبتنی سامانه‌های ابری

سامسونگ و مایکروسافت در پروژه‌ها و فناوری‌های مختلفی از جمله خدمات ابری، آفیس ۳۶۵ و ایکس‌باکس همکاری بلند مدت داشته‌اند. حالا این دو غول فناوری اعلام کرده‌اند که در حال همکاری برای ارائه راحل‌های شبکه ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

سامسونگ و مایکروسافت در پروژه‌ها و فناوری‌های مختلفی از جمله خدمات ابری، آفیس ۳۶۵ و ایکس‌باکس همکاری بلند مدت داشته‌اند. حالا این دو غول فناوری اعلام کرده‌اند که در حال همکاری برای ارائه راحل‌های شبکه 5G خصوصی بر پایه سامانه‌های ابری هستند.

در این پروژه سامسونگ 5G vRan (شبکه دسترسی رادیویی مجازی)، فناوری‌های محاسبات لبه‌ای (edge computing) چند منظوره و هسته مجازی خود را در پلتفرم ابری مایکروسافت اژور پیاده سازی می‌کند. به گفته این شرکت، اژور امنیت بالاتری ارائه می‌کند که برای شرکت‌ها از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. چنین شبکه‌هایی را می‌توان در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، کارخانه‌های هوشمند و استادیوم‌ها راه‌اندازی کرد.

سامسونگ درباره مزایای این همکاری می‌گوید:

«این همکاری مزایای اصلی شبکه‌های ابری برجسته کرده و می‌تواند گسترش شبکه 5G را برای شرکت‌ها تسریع کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا شبکه‌های خصوصی 5G را سریع‌تر مستقر کنند. همچنین پیاده‌سازی راه‌حل‌های کاملا مجازی 5G بر بستر فضای ابری امکان پیشرفت چشمگیر شبکه‌ها از نظر مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری را برای اپراتورها و شرکت‌های تلفن همراه فراهم می‌کند.»

شبکه 5G vRAN سامسونگ انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالاتری را برای برندهایی که شبکه‌های 5G را پیاده‌سازی می‌کنند ارائه می‌دهد. این راه‌حلباند اختصاصی مبتنی بر سخت‌افزار را با سرورهای آماده جایگزین کرده و در مقایسه با شبکه‌های استاندارد 5G مقرون به صرفه‌تر است.

سامسونگ نقش زیادی در کسب و کار شبکه نداشت اما از زمانی که تحریم‌های هواوی آغاز شد، تلاش زیادی برای گسترش تجارت خود کرده است. این شرکت کره‌ای به تازگی قراردادهای بزرگی برای استقرار شبکه 5G با Verizon در آمریکا، KDDI در ژاپن و Telus در کانادا امضا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی