ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعطای ۱۱۴ میلیون دلار سهام محدود اپل به تیم کوک به عنوان پاداش

تیم کوک در صورتی که تا پنج سال دیگر در سمتش باقی بماند به ۶۶۷,۹۷۴ سهم محدود (RSU) اپل با ارزش بیش از ۷۶ میلیون دلار دست پیدا می‌کند. دریافت نیمی از این سهام به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰

تیم کوک در صورتی که تا پنج سال دیگر در سمتش باقی بماند به ۶۶۷,۹۷۴ سهم محدود (RSU) اپل با ارزش بیش از ۷۶ میلیون دلار دست پیدا می‌کند. دریافت نیمی از این سهام به عملکرد وی بستگی دارد و افزایش این میزان به ۱ میلیون سهم نیز ممکن است.

طبق پرونده موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، نیمی از این مقدار سهام در سه بخش مساوی به تیم کوک اعطا می‌شود، بنابراین مدیرعامل اپل از آوریل ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، سالانه ۱۱۱,۳۲۹ سهام دریافت خواهد کرد.

بخش دوم این سهام مبتنی بر عملکرد بوده و با توجه به بازده نسبی سهام در اختیار وی قرار می‌گیرد. تیم کوک با توجه به عملکرد این کمپانی، می‌تواند تا ۲۰۰ درصد ۳۳۳,۹۸۷ سهام محدود نیز دریافت کند:

«این واحدهای سهام محدود مبتنی بر عملکرد، برای واگذاری در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده‌اند. میزان سهام می‌تواند ۰ تا ۲۰۰ درصد مقدار هدف باشد که به بازده نسبی سهام در اولین روز سال مالی ۲۰۲۱ و آخرین روز سال مالی ۲۰۲۳ بستگی دارد.»

در صورتی که عملکرد اپل در شاخص «S&P 500» در صدک ۸۵ یا بالاتر نسبت به دیگر کمپانی‌ها قرار بگیرد، کوک در مجموع به ۱,۰۰۱,۹۶۱ سهام دست پیدا می‌کند که بر اساس قیمت روز سهام این غول دنیای فناوری، ارزش آن به ۱۱۴ میلیون دلار می‌رسد.

تیم کوک

برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ تا به امروز شاهد اعلام برنامه اعطای سهام به کوک هستیم که آخرین آن سال ۲۰۲۱ به وی واگذار خواهد شد. اعضای هیئت مدیره درباره واگذاری این میزان سهام اعلام کرده‌اند:

«تیم نوآوری و تمرکز بی‌نظیری به عنوان مدیرعامل داشته و رهبری ارزشمند و به همراه یکپارچگی را به نمایش گذاشته است. برای اولین بار در حدود یک دهه، تیم به علت رهبری فوق‌العاده خود، سهام جدیدی دریافت می‌کند.»

تنها تیم کوک سهام دریافت نمی‌کند، بلکه چندین کارمند دیگر مانند «جف ویلیامز»، «لوکا مائستری» و «دیردر اوبراین» نیز ۱۷۸,۱۲۸ سهام دریافت خواهند که نیمی از آن در فاصله ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به آن‌ها اعطا شده و نیمی دیگر مبتنی بر عملکرد است.

پرداخت این هدایا مدیران اپل را تشویق می‌کند که حداقل تا سال ۲۰۲۵ در این شرکت حضور داشته باشند و در همین راستا انتظار می‌رود کوک تا این تاریخ به مدیریت خود ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۹ مهر ۱۳۹۹

    سهام محدود چی هست

مطالب پیشنهادی