ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

نگاه نزدیک به ال‌جی وینگ؛ تو حرف تازه‌ای بزن [تماشا کنید]

گوشی‌های موبایل چند سالیست که حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند؛ کمی بهبود نمایشگر، مقداری افزایش قدرت سخت‌افزاری و اندکی ارتقاء دوربین‌ها برای اکثر شرکت‌ها کفایت می‌کند تا نسل جدیدی از پرچمداران خودشان را معرفی کنند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۱۶

گوشی‌های موبایل چند سالیست که حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند؛ کمی بهبود نمایشگر، مقداری افزایش قدرت سخت‌افزاری و اندکی ارتقاء دوربین‌ها برای اکثر شرکت‌ها کفایت می‌کند تا نسل جدیدی از پرچمداران خودشان را معرفی کنند. در واقع اکثر سازندگان موبایل، دست به ترکیب برنده نمی‌زنند و نوآوری را فدای موفقیت در بازار می‌کنند. حالا ال‌جی آمده و طرحی نو درانداخته: ال‌جی وینگ که یک گوشی با طراحی کاملاً جدید است. تنها دو هفته پس از معرفی رسمی، ما فرصتی پیدا کردیم تا نگاه کوتاهی به این گوشی جذاب داشته باشیم.

تماشای ویدیو با کیفیت عالی در کانال یوتوب دیجیاتو

همان‌طور که در ویدیو دیدید، ال‌جی وینگ طراحی هوشمندانه‌ای دارد چون می‌توانید مثل یک گوشی اندرویدی عادی با آن کار کنید. البته با ۲۶۰ گرم وزن و نزدیک به ۱۱ میلی‌متر ضخامت، ال‌جی وینگ خیلی هم عادی نیست اما چندان جلب توجه نمی‌کند. با چرخاندن نمایشگر و باز کردن بال‌های گوشی، دنیای جدیدی به روی شما باز می‌شود.

طبق تجربه کوتاهی که با این گوشی داشتم به این نتیجه رسیدم که اندروید هنوز برای دو نمایشگر بهینه نشده اما باز هم می‌توان قابلیت‌های جالبی را برای آن متصور شد. نمایشگرهای اصلی و ثانویه ال‌جی وینگ در حالت‌های مختلف خودشان را با نیاز شما تطبیق می‌دهند، اما گاهی اوقات هم نمی‌توانید به نتیجه مطلوب برسید. باید مدتی با این گوشی کار کنید تا کاربردهای بیشتری برای آن پیدا کنید.

ال‌جی وینگ از نظر سخت‌افزاری هم ترکیب مناسب و معقولی دارد. چیپست اسنپدراگون 765G به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند برای اجرای همزمان برنامه‌های مختلف و حتی بازی کردن خیال شما را راحت کند. من مثل همیشه دو بازی آسفالت ۹ و کال‌آودوتی موبایل را روی ال‌جی وینگ اجرا کردم و در هر دو بازی تجربه مطلوبی داشتم. البته آسفالت ۹ به اندازه‌ای که انتظار داشتم روان نبود.

زمان معرفی ال‌جی وینگ با ترکیب دوربین عجیبی روبرو شدیم: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی. حضور دو دوربین فوق‌عریض در این گوشی باورپذیر نبود، تا این‌که متوجه شدیم دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای در راستای افقی و عمودی را دارد. وقتی وارد اپ دوربین شوید و نمایشگر گوشی را بچرخانید، این دوربین فعال شده و مثل یک گیمبال حرفه‌ای برای فیلم‌برداری آماده می‌شود. با این دوربین می‌توانید بدون تکان دادن گوشی، زاویه فیلم‌برداری یا عکاسی را تغییر دهید.

دو دوربین اصلی ال‌جی وینگ هم امکان عکاسی و فیلم‌برداری با زوم ۰.۵ و ۱ و ۲ برابری را در اختیار شما می‌گذارند. چند نمونه عکس از ال‌جی وینگ را در ادامه می‌بینید.

در مورد کیفیت دوربین‌ها، توان سخت‌افزاری و شارژدهی باتری ال‌جی وینگ هنوز نمی‌توانم نظر قطعی بدهم. پس این موارد را به بررسی کامل گوشی موکول می‌کنم.

ال‌جی در حال بازگشت به دنیای عجیب و خاص خودش است؛ دنیایی که می‌تواند محصولات هیجان‌انگیزی را به ارمغان بیاورد. این‌که کدام‌یک از محصولات پروژه اکسپلورر در بازار هم موفق می‌شوند را نمی‌دانم ولی ال‌جی وینگ پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد. قیمت مناسب ۹۵۰ دلاری این گوشی می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، چون رقبای تاشوی وینگ بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت دارند. بنابراین برای افرادی که دنبال تجربه‌ای متفاوت از اندروید هستند، وینگ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    به شخصه الجی و با همه کمییتش از سامسونگ ببشتر قبول دارم کافیه یه پرچمدار حتی سه سال پنج سال قبل و بگیرید دسستون تا متوجه بشید

  • Milad
    Milad | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    واقعا الجی یکی از بهترین تولیدکنندگان موبایله، من G4 داشتم و خیلی ازش لذت بردم، مخصوصا اینکه دوربین فوق العاده ای داشت و قاب چرمش واقعا باکیفیت و منحصر به فرد بود.

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    به نظـرم قیـمتش خیـلی خـوب و بصـرفه ست البتـه بجـز تـو ای ر ا ن . . .
    3 روز قبل داداشم گـوشی Honor 9x رو از سایـت سـفارش داد،امروز منـم خواستـم سـفارش بـدم که 980000 تـومن اومده بود روش،پـولم نرسید...

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    به نظـرم قیـمتش خیـلی خـوب و بصـرفه ست البتـه بجـز تـو ایـن کشـور...
    3 روز قبل داداشم گـوشی Honor 9x رو از سایـت سـفارش داد،امروز منـم خواستـم سـفارش بـدم که 980000 تـومن اومده بود روش،پـولم نرسید...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی