ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی D-Wave از کامپیوتر کوانتومی جدید با توان پردازشی ۵۰۰۰ کیوبیت

شرکت D-Wave از کامپیوتر کوانتومی جدید به نام Advantage رونمایی کرد. سیستم جدید از توان پردازشی «بیش از ۵ هزار کیوبیت» و ۱۵ اتصال کیوبیت برخوردار است که نسبت به سیستم قبلی با توان ۲ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت D-Wave از کامپیوتر کوانتومی جدید به نام Advantage رونمایی کرد. سیستم جدید از توان پردازشی «بیش از ۵ هزار کیوبیت» و ۱۵ اتصال کیوبیت برخوردار است که نسبت به سیستم قبلی با توان ۲ هزار کیوبیت و ۶ اتصال کیوبیت، بیش از دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

D-Wave می‌گوید کاربران به کمک حل کننده هیبریدی (Hybrid Solver) که قدرت CPU و GPU‌های سنتی را با سیستم کوانتومی این شرکت ترکیب می‌کند، توانایی حل مسائل پیچیده‌تر تا حداکثر یک میلیون متغیر را به لطف کیوبیت و اتصالات بیشتر پیدا کرده‌اند.

«Alan Baratz»، مدیرعامل D-Wave ضمن اشاره به افزایش بیش از دو برابری تعداد کیوبیت‌ها و اتصالات سیستم کوانتومی جدید این شرکت، به مقیاس‌پذیری بالا و برخی از کاربردهای آن اشاره کرد. به گفته او حالا شرکت‌ها با استفاده از کامپیوتر کوانتومی جدید توانایی حل مسائل بسیار پیچیده‌تر در زمینه زمان‌بندی (Scheduling) را پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل D-Wave گفت تاشدگی پروتئین (Protein Folding) حوزه دیگری است که کاربران حالا می‌توانند مشکلات بزرگ تری را حل کنند. Menten AI یکی از شرکت‌هایی است که از سیستم کوانتومی D-Wave برای طراحی پروتئین استفاده می‌کند. به گفته مدیرعامل این شرکت استفاده از کامپیوتر کوانتومی به ساخت پروتئین‌های بهتر و در نهایت تولید داروهای جدید منتهی خواهد شد.

شرکت فولکس واگن نیز از مشتریان حل کننده هیبریدی شرکت D-Wave بوده و از آن برای سیستم زمان‌بندی رنگ آمیزی خودروها استفاده می‌کند. فروشگاه زنجیره‌ای Save-On-Foods کانادا نیز از حل کننده این شرکت برای اولویت‌بندی فرآیندها و سرعت بخشیدن به محاسبات آن‌ها استفاده می‌کند.

شرکت D-Wave همچنین از سرویس جدیدی به نام D-Wave Launch رونمایی کرد که به سازمان‌ها کمک می‌کند استفاده از کامپیوتر کوانتومی را شروع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی