ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت گریت وال فیوچریست معرفی شد؛ ترکیبی ناب از موستانگ و ب ام و 2002

کمپانی گریت وال موتورز چین از یک کانسپت جالب در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این کانسپت فیوچریست (Futurist) نامگذاری شده و از پیشرانه‌ای الکتریکی سود می‌برد. مفهومی فیوچریست به شکلی طراحی شده که اتومبیل‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۰

کمپانی گریت وال موتورز چین از یک کانسپت جالب در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این کانسپت فیوچریست (Futurist) نامگذاری شده و از پیشرانه‌ای الکتریکی سود می‌برد.

مفهومی فیوچریست به شکلی طراحی شده که اتومبیل‌های قدیمی را در ذهن تداعی می‌کند. این در حالی است که نام آن از واژه Future (به معنی آینده) اقتباس شده است.

به نظر می‌رسد طراحان گریت وال موتورز در خلق پیکره فیوچریست نیم‌نگاهی به چند خودروی معروف داشته‌اند. المان‌های موجود در دماغه این کانسپت یادآور فورد ماستنگ هستند؛ چراغ‌های مه شکن هم، مینی کوپر را به یاد می‌اندازند!

اما اگر از نمای جانبی به فیوچریست بنگرید، بی‌تردید آن را با ب‌ام‌و 2002 اشتباه خواهید گرفت! مثل ب‌ام‌و 2002 در نمای جانبی این خودرو هم خبری از خطوط پیچیده یا حجم‌های اغراق‌آمیز نیست و با سطوحی صاف و یکدست طرف هستیم؛ آینه‌های جانبی نیز جای خود را به دوربین‌هایی با قاب کرومی، داده‌اند. رینگ‌های چندپره به کار رفته در این مفهومی هم می‌توانستند نشان آلپینا را روی خود داشته باشند!

کانسپت گریت وال فیوچریست فاقد ستون B بوده و درهای آن همانند محصولات رولزرویس خلاف جهت هم باز می‌شوند؛ ضمن اینکه درها بدون قاب شیشه هستند و دستگیره‌ها به صورت مخفی‌شونده طراحی شده‌اند.

در داخل کابین نیز با فضایی که حاصل ترکیب گذشته و آینده است، روبرو هستیم. فرمان سه شاخته با دکمه‌های لمسی، دریچه‌های تهویه گرد مشابه با توربین، صفحه گرد پشت فرمان با نمایشگر دیجیتال و نمایشگر عریض و ایستاده حاضر در قسمت میانی داشبورد از جمله ویژگی‌های کابین گریت وال فیوجریست به شمار می‌روند.

کانسپت فیوچریست به فناوری خودران سطح 3 مجهز بوده و از فرمان‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند

جدیدترین مفهومی شرکت گریت وال ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد. صندلی سرنشینان عقب این مفهومی از طریق کنسولی بزرگ از هم جدا شده‌اند. بخشی از این کنسول جنسی از شیشه شفاف داشته و روی آن کنترل‌کننده‌های برای مدیریت امکانات مختلف دیده می‌شود.

به گزارش یکی از نشریات محلی، کانسپت فیوچریست تحت نظارت فیل سیمونز (Phil Simmons) طراح سابق شرکت لندرور خلق شده است. وی پیش‌تر با طراحی شاسی‌بلند داگو که شباهت فراوانی با فورد برونکو دارد، خبرساز شده بود.

گریت وال می‌گوید فیوچریست بر اساس پلتفرم جدید Lemon توسعه پیدا کرده است. این پلتفرم با انواع پیشرانه‌های درون‌سوز، هیبریدی شارژی، تمام الکتریکی و حتی هیدروژنی سازگاری دارد.

درباره قدرت پیشرانه فیوچریست، اطلاعاتی منتشر نشده، اما می‌دانیم که وظیفه تامین انرژی آن را پک باتری بدون کبالت بر عهده دارد. با تکیه بر این باتری امکان پیمایش 435 مایل (حدود 700 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ میسر شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این مفهومی راهی خطوط تولید خواهد شد یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ، این خودرو احتمالا تحت برند Wey یا ORA به فروش خواهد رسید. گفتنی است برند Wey بر مدل‌های لوکس و برند ORA بر مدل‌های الکتریکی تمرکز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • @RTAN
    @RTAN | ۹ مهر ۱۳۹۹

    باید گفت ترکیب ناب از پیکان

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۹ مهر ۱۳۹۹

    فکر کنم پیکانم بشه با یکم تغییر به عنوان کانسپت داد بیرون !!!

مطالب پیشنهادی