ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن گوگل مپس سرانجام به حالت تاریک مجهز شد

گوگل از مدت‌ها قبل در حال کار روی حالت تاریک اپلیکیشن مپس بود و اکنون این قابلیت برای برخی کاربران فعال شده و تمام بخش‌های برنامه را شامل می‌شود. اضافه شدن حالت تاریک ظاهرا از ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گوگل از مدت‌ها قبل در حال کار روی حالت تاریک اپلیکیشن مپس بود و اکنون این قابلیت برای برخی کاربران فعال شده و تمام بخش‌های برنامه را شامل می‌شود.

اضافه شدن حالت تاریک ظاهرا از سمت سرور اعمال شده چون به روزرسانی به آخرین نسخه باعث نمایان شدن گزینه تم تاریک در تنظیمات نمی‌شود. تنظیمات ظاهری برنامه به شما اجازه می‌دهد تا تم تاریک را در برنامه اعمال کنید یا ظاهر برنامه را با تم کلی دستگاه هماهنگ کنید.

پس از دسترسی به این حالت، در صفحه تنظیمات، منوی جدید «Appearance» با سه حالت تم روشن، تم تاریک و پیش فرض تم گوشی در برنامه ظاهر می‌شود.

گوگل این قابلیت را به خوبی پیاده سازی کرده چون خانه‌ها و خیابان‌ها به خوبی قابل تشخیص هستند. چنین وضوحی برای یک نرم‌افزار ناوبری ضروری است و شاید به همین خاطر ارائه این نسخه زمان زیادی برده است.

همه بخش‌های رابط کاربری سایه‌ای از رنگ خاکستری دارند و تقریبا تمام رنگ‌های حالت روشن به پالتی تیره و مات تغییر کرده‌اند ک به خوبی با تم کلی سازگاری دارد. گزینه‌ای در بخش تنظیمات اضافه شده که می‌توانید با فعال کردن آن بنا به خواست خود همیشه از حالت تاریک استفاده کنید. استفاده از این حالت جدای از کاهش مصرف باتری در محیط‌‌های کم نور نیز فشار کمتری به چشم کاربر وارد خواهد کرد.

در نقشه گوگل یک حالت شب وجود دارد و در زمان ناوبری، وقتی خورشید غروب می‌کند یا کاربر وارد تونل می‌شود، فعال می‌شود؛ اما هنگام مرور نقشه‌ها یا منوها اعمال نمی‌شود.

در حال حاضر تعدادی از کاربران اندروید ۱۰ و ۱۱ گزارش داده‌اند که روز گذشته حالت تاریک نقشه گوگل برای آن‌ها فعال شده است. این حالت روی نسخه ۱۰.۵۱.۱ این برنامه اعمال می‌شود و هنوز ارائه گسترده آن برای کاربران گزارش نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ مهر ۱۳۹۹

    ته خلاقیت هستند این آمریکایی ها، مسیریاب نشان ۸ ماه پیش فهمید مپ میخواد حالت تاریک رو ۸ ماه دیگه بیاره از روش کپی زد.

مطالب پیشنهادی